Skip to main content

Το κόλπο για να τρώνε τα παιδιά περισσότερα λαχανικά

Οι περισσότεροι γονείς μικρών παιδιών δυσκολεύονται να προσθέσουν στην διατροφή τους λαχανικά. Έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς διάφορες θεωρίες και μέθοδοι για να τρώνε τα μικρά παιδιά όσο το δυνατόν περισσότερα λαχανικά. Ερευνητές του Πολιτειακού Πανεπιστημίου Penn στις ΗΠΑ είχαν μια ιδέα για την επίλυση αυτού του προβλήματος και αποφάσισαν να την θέσουν σε εφαρμογή.

Οι ερευνητές ζήτησαν από γονείς παιδιών ηλικίας 3-5 ετών να διπλασιάσουν την ποσότητα των λαχανικών που έβαζαν στο πιάτο των παιδιών μαζί με το υπόλοιπο φαγητό τους. Η συνήθης ποσότητα λαχανικών που μπαίνει στο πιάτο ενός παιδιού είναι περίπου 60 γρμ. και οι ερευνητές ζήτησαν από τους γονείς να τοποθετούν 120 γρμ. Οι ερευνητές αποφάσισαν να κάνουν το πείραμα τοποθετώντας στα πιάτα των παιδιών καλαμπόκι και μπρόκολο και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά έτρωγαν 68% μεγαλύτερη ποσότητα λαχανικών από ότι προηγουμένως.

Όσον αφορά το είδος των λαχανικών προτείνουν σε πρώτη τουλάχιστον φάση οι γονείς να βάζουν μεγαλύτερες ποσότητες από τα λαχανικά που γνωρίζουν ότι τα τρώνε τα παιδιά τους και να τα μαγειρεύουν με τρόπους που γνωρίζουν ότι αρέσουν σε αυτά. Σε δεύτερη φάση οι γονείς μπορούν να αρχίσουν να πειραματίζονται με τα λαχανικά που αρέσουν στα παιδιά τοποθετώντας σε αυτά κάποιες σάλτσες ή μπαχαρικά που δεν χρησιμοποιούσαν στην διατροφή των παιδιών. Αφού διαπιστώσουν πώς προχωράει η κατάσταση μπορούν στην συνέχεια να δοκιμάσουν να προσθέσουν σιγά σιγά και κάποια άλλα είδη λαχανικών που αποφεύγουν τα παιδιά τους.  

«Αυτή η στρατηγική μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμη στους γονείς, σε άτομα που φροντίζουν παιδιά, στους δασκάλους και σε όσους ασχολούνται με το φαγητό μικρών παιδιών ώστε αυτά να καταναλώνουν τις απαραίτητες ποσότητες λαχανικών» αναφέρει ο Χανίμ Ντικτάς, επικεφαλής της έρευνας.

 Η όλη ιδέα βασίστηκε στο αποκαλούμενο «φαινόμενο μεγέθους της μερίδας», την αύξηση της ποσότητας της μερίδας ενός γεύματος. Πρόκειται για μια μέθοδο που έχει αποδειχτεί αποτελεσματική ώστε να τρώνε τα παιδιά δυσκολεύονται με το φαγητό μεγαλύτερες ποσότητες τροφής.