Skip to main content

Αυτόνομα ρομπότ – ακροβάτες από την Disney

Η χρήση ρομπότ στα θεματικά πάρκα της δεν είναι κάτι το καινούριο για τη Disney: Εδώ και δεκαετίες, η εταιρεία χρησιμοποιεί «ανιματρονικούς» (animatronic) χαρακτήρες, οι οποίοι παίζουν σημαντικό ρόλο μεταξύ των εκθεμάτων. Τα ρομπότ αυτά γίνονται όλο και πιο εξελιγμένα – και χαρακτηριστικό παράδειγμα για αυτό είναι το πρόγραμμα Stuntronics (προέκυψε από ένα πείραμα ονόματι Stickman) το οποίο φέρνει μια νέα διάσταση στο όλο θέμα, καθώς τα Stuntronics της Disney Imagineering είναι, ούτε λίγο ούτε πολύ, αυτόνομα ρομπότ- ακροβάτες, ικανά να κάνουν διορθώσεις στον αέρα για να πραγματοποιούν εντυπωσιακά αεροβατικά και ακροβατικά- στην ουσία ρομποτικούς κασκαντέρ, όπως περιγράφονται σε δημοσίευμα του TechCrunch.

Η κεντρική ιδέα είναι η δημιουργία ενός «stunt double» για τις ανιματρονικές φιγούρες των διάσημων ηρώων της Disney, που θα παίρνει τη θέση τους για τις πιο εντυπωσιακές επιδείξεις, ακριβώς όπως και οι κασκαντέρ αντικαθιστούν τους κανονικούς ηθοποιούς στις επικίνδυνες σκηνές.

Το ρομπότ του προγράμματος Stuntronics διαθέτει ενσωματωμένο επιταχυνσιόμετρο και γυροσκόπια υποστηριζόμενα από αποστασιόμετρα λέιζερ. Στην παρούσα του μορφή είναι ανθρωποειδές και έχει το σχήμα ενός performerπου θα μπορούσε, μέσω της χρήσης των κατάλληλων ρούχων, να «μεταμορφωθεί» σε κάποιους από τους πιο γνωστούς ήρωες της Disney. Το ρομπότ μπορεί να πεταχτεί από την άκρη ενός καλωδίου στον αέρα, ελέγχοντας τη στάση, την περιστροφή και το κέντρο βάρους του σε επίπεδο που όχι μόνο επιτρέπει «κόλπα» στον αέρα, αλλά και προσγείωσή του στο σωστό σημείο.

Το πρόγραμμα αυτό είναι «καρπός» του ερευνητικού προγράμματος BRICK (Binary Robotic Inertially Controlled bricK), που στην ουσία ήταν ένα μεταλλικό τούβλο με αισθητήρες και τη δυνατότητα να αλλάζει το κέντρο βάρος του για να επιτυγχάνει τον επιθυμητό προσανατολισμό στο επιθυμητό ύψος, προκειμένου να προσγειώνεται σωστά. Μετά ακολούθησε το πρόγραμμα Stickman- και αργότερα εξελίχθηκε στο Stuntronics.