Skip to main content

Google: Αλλαγές στους κανόνες για την αγορά εκλογικών διαφημίσεων

Τους κανόνες της ως προς την αγορά εκλογικών διαφημίσεων αλλάζει η Google, στον απόηχο του σκανδάλου της Cambridge Analytica, της υπόθεσης της φερόμενης ρωσικής παρέμβασης στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές και εν όψει των ενδιάμεσων εκλογών στις ΗΠΑ- ζητώντας από τους αγοραστές τους να αποδεικνύουν πως είναι Αμερικανοί πολίτες ή μόνιμοι κάτοικοι της χώρας.

Όπως αναφέρει το BBC, η κίνηση αυτή γίνεται στο πλαίσιο μιας σειράς αλλαγών στις πολιτικές της με σκοπό να υπάρξει περισσότερη διαφάνεια στις πολιτικές διαφημίσεις. Επιπρόσθετα, οι διαφημιστές θα πρέπει να αποκαλύπτουν ποιοι έδωσαν τα χρήματα για τις διαφημίσεις.

Οι εταιρείες του χώρου της κοινωνικής δικτύωσης προβαίνουν σε αλλαγές στις πολιτικές τους ύστερα από τις αποκαλύψεις περί χρήσης των διαφημιστικών τους πλατφορμών για σκοπούς ρωσικής προπαγάνδας. Οι κινήσεις αυτές της Google έρχονται μετά από παρόμοιες ενέργειες από το Twitter και το Facebook.

Στο σχετικό blogpost που ανακοινώθηκε η αλλαγή αυτή, ο Κεντ Γουόκερ, αντιπρόεδρος της εταιρείας, είπε πως οι αλλαγές αυτές γίνονται στο πλαίσιο δέσμευσης το 2017 για μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τη χρηματοδότηση των πολιτικών διαφημίσεων. «Οι διαφημιστές θα πρέπει να παρουσιάζουν ταυτότητα που έχει εκδοθεί από την κυβέρνηση και άλλες βασικές πληροφορίες» είπε ο Γουόκερ, προσθέτοντας πως η Google θα εκδώσει μια αναφορά διαφάνειας το καλοκαίρι, η οποία θα έχει να κάνει μόνο με διαφημίσεις που σχετίζονται με τις εκλογές, παρουσιάζοντας ποιοι αγόρασαν διαφημίσεις και πόσα ξόδεψαν για αυτές. Επίσης, οι πολιτικές διαφημίσεις θα συγκεντρώνονται σε μια βάση δεδομένων την οποία θα μπορεί να χρησιμοποιήσει όποιος επιθυμεί.