Οι περισσότεροι χρήστες του Facebook στις ΗΠΑ παρέμειναν «πιστοί» στο κοινωνικό δίκτυο, παρά τις αποκαλύψεις πως η Cambridge Analytica συγκέντρωνε πληροφορίες από εκατομμύρια λογαριασμούς χρηστών του, χωρίς την άδειά τους, όπως έδειξε δημοσκόπηση του Reuters/Ipsos που δημοσιεύτηκε την Κυριακή.
Το Facebook δέχεται πιέσεις από αρμόδιες αρχές, υπερμάχους της ιδιωτικότητας και μετόχους από τον Μάρτιο και μετά, όταν αποκαλύφθηκε πως η εταιρεία πολιτικών συμβούλων Cambridge Analytica απέκτησε προσωπικά δεδομένα άνευ σχετικής άδειας, μέσω μιας εφαρμογής-κουίζ που ήταν συνδεδεμένη με το Facebook. Αμερικανοί γερουσιαστές υπέβαλαν ερωτήσεις στον ιδρυτή του, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, στο πλαίσιο μιας διαδικασίας που διήρκεσε δύο ημέρες.
Η δημοσκόπηση του Reuters/ Ipsos έρχεται μετά από σειρά άλλων ενδείξεων πως το κοινωνικό δίκτυο δεν έχει υποστεί άλλες αρνητικές επιπτώσεις από την όλη υπόθεση, πέρα από τα πλήγματα που δέχτηκε η εικόνα του, από άποψης δημοσίων σχέσεων.
Η συγκεκριμένη δημοσκόπηση, που διεξήχθη από τις 26 ως τις 30 Απριλίου, έδειξε πως περίπου οι μισοί από τους Αμερικανούς χρήστες του Facebook είπαν πως δεν είχε αλλάξει το πόσο χρησιμοποιούν το site, ενώ το 1/4 είπαν πως το χρησιμοποιούν ακόμα περισσότερο. Το 1/4 που απομένει απάντησαν ότι το χρησιμοποιούν λιγότερο, σταμάτησαν να το χρησιμοποιούν ή διέγραψαν τον λογαριασμό τους.
Μεταξύ των ενηλίκων, το 64% είπαν πως χρησιμοποιούν το Facebook τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, ποσοστό ελαφρώς μειωμένο σε σχέση με το 68% που είχε καταγραφεί νσε παρόμοια δημοσκόπηση στα τέλη του Μαρτίου, λίγο μετά τις πρώτες αναφορές για τις δραστηριότητες της Cambridge Analytica.
Οι αρχικές αποκαλύψεις, στις 16 Μαρτίου, είχαν προκαλέσει πάταγο διεθνώς, με κύμα αντιδράσεων εναντίον του Facebook, που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση ενδιαφέροντος για κινήσεις και hashtags όπως το #deletefacebook. Ωστόσο, στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου το Facebook ανέφερε ότι ο αριθμός των μηνιαίων χρηστών στις ΗΠΑ και τον Καναδά είχε αυξηθεί στα 241 εκατομμύρια στις 31 Μαρτίου από τα 239 εκατομμύρια στις 31 Δεκεμβρίου- αύξηση αντίστοιχη των προηγουμένων ετών.
Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, περισσότεροι χρήστες του Facebook δηλώνουν πλέον ότι είναι ενήμεροι για τα privacy settings τους, και το 78% λένε πως ξέρουν πώς να τα αλλάζουν. Συγκριτικά, το 60% των χρηστών του Instagram είπαν πως ήξεραν ποια είναι τα privacy settings τους και και το 65% ήξεραν πώς να τα αλλάζουν. Τα αντίστοιχα ποσοστά για το Twitter ήταν 55% και 58%.
Ωστόσο, μόλις το 23% των χρηστών του Facebook δηλώνουν πως έχουν «πλήρη έλεγχο» των πληροφοριών που αποθηκεύουν στην πλατφόρμα του. Το 49% απάντησαν πως έχουν «μερικό έλεγχο» και το 20% είπαν πως «δεν είχαν έλεγχο». Το 9% απάντησαν πως ξέρουν πόσο έλεγχο έχουν.
Στην έρευνα συμμετείχαν 2.194 ενήλικες, περιλαμβανομένων 1.938 χρηστών του Facebook, 1.167 χρηστών του Twitter και 1.237 χρηστών του Instagram.