Η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι ο κύριος τρόπος με τον οποίο οι τράπεζες θα αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, σύμφωνα με report της εταιρείας συμβούλων Accenture.
Στο πλαίσιο της έρευνας ερωτήθηκαν 600 τραπεζίτες και άλλοι ειδικοί- πολλοί από τους οποίους εξέφρασαν την (παράδοξη) άποψη πως η τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθούσε τις τράπεζες να παρέχουν μια πιο «ανθρώπινη» εμπειρία πελάτη (customer experience).
Όπως σημειώνει το BBC, τράπεζες όπως η Royal Bank of Scotland (RBS) ήδη έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο chatbots για να απαντούν σε ερωτήματα πελατών.
«Το μεγάλο παράδοξο εδώ είναι ότι οι άνθρωποι νομίζουν πως η τεχνολογία θα κάνει τις τράπεζες να γίνουν όλο και πιο αυτοματοποιημένες και με λιγότερο προσωπικό χαρακτήρα, αλλά αυτό που βλέπουμε να έρχεται εδώ είναι η άποψη πως η τεχνολογία στην πραγματικότητα θα βοηθήσει τις τραπεζικές υπηρεσίες να γίνουν πολύ πιο εξατομικευμένες» λέει ο Άλαν Μακιντάιρ, επικεφαλής του σχετικού τμήματος της Accenture και ένας από τους συντελεστές του συγκεκριμένου report (Banking Technology Vision 2017).
«Θα δώσει στους ανθρώπους την εντύπωση πως η τράπεζα τους ξέρει πολύ καλύτερα, και από πολλές απόψεις θα φέρει πίσω στις τραπεζικές υπηρεσίες την αίσθηση που είχαν οι πελάτες όταν η αλληλεπίδραση με ανθρώπους ήταν μεγαλύτερη» συμπληρώνεται.
Ένα παρόμοιο report, πάλι από την Accenture, σχετικά με τη στάση των πελατών απέναντι στις τράπεζες, υποδεικνύει ότι και οι πελάτες είναι πρόθυμοι να «αγκαλιάσουν» την τεχνητή νοημοσύνη. «Με υπηρεσίες όπως το Netflix, οι πελάτες είναι συνηθισμένοι σε έξυπνες τεχνητές νοημοσύνες που παρέχουν συμβουλές στο “φόντο”, και διαπιστώσαμε πως οι καταναλωτές είναι εκπληκτικά πρόθυμοι να αποδεχτούν συμβουλές από ρομπότ σχετικά με τραπεζικά προϊόντα» είπε στο BBC ο Μακιντάιρ. Όπως πιστεύει, οι τραπεζικές υπηρεσίες στο μέλλον θα είναι πολύ πιο εύκολες, με τους πελάτες να μπορούν να πραγματοποιούν συναλλαγές σε πλατφόρμες social media, όπως το Facebook Messenger και το WhatsApp.
Η Accenture ήδη συνεργάζεται με βρετανικές τράπεζες με σκοπό την παροχή σε πελάτες της δυνατότητας αλληλεπίδρασης με τις τράπεζές τους, μέσω του «έξυπνου» ηχείου της Amazon, Alexa. Σύμφωνα με τον Μακιντάιρ, οι τράπεζες θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν τέτοια συστήματα για συζητήσεις με τους πελάτες οι οποίες θα αντικαθιστούσαν το συμβατικό συμπλήρωμα φορμών. «Αντί να καθίσουν και να συνδεθούν σε μια ιστοσελίδα, οι άνθρωποι θέλουν να αλληλεπιδρούν με φυσικό τρόπο» υπογραμμίζει ο ίδιος.