Δημοσκοπήσεις που δημοσιοποιήθηκαν την Κυριακή στις ΗΠΑ και τη Γερμανία δημιουργούν αμφιβολίες σχετικά με το επίπεδο εμπιστοσύνης που έχουν διατηρούν οι χρήστες προς το Facebook ως προς θέματα ιδιωτικότητας και προσωπικών δεδομένων, με την εταιρεία να καταβάλλει προσπάθειες για να αντιστρέψει το κλίμα- δημοσιεύοντας μάλιστα διαφημίσεις σε βρετανικές και αμερικανικές εφημερίδες μέσω των οποίων ζητά συγγνώμη για την υπόθεση της Cambridge Analytica.
Λιγότεροι από τους μισούς Αμερικανούς εμπιστεύονται το Facebook να υπακούσει τους αμερικανικούς νόμους ιδιωτικότητας, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Reuters/ Ipsos που δημοσιοποιήθηκε την Κυριακή. Επίσης, έρευνα που δημοσιεύτηκε από τη Bild am Sonntag έδειξε πως το 60% των Γερμανών φοβούνται πως το Facebook και άλλα κοινωνικά δίκτυα επηρεάζουν αρνητικά τη δημοκρατία.
Ο ιδρυτής και επικεφαλής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, απολογήθηκε για «παραβίαση εμπιστοσύνης» μέσω μηνυμάτων σε εφημερίδες όπως ο Observer στη Βρετανία και οι New York Times, Washington Post και Wall Street Journal, καθώς ο γίγαντας της κοινωνικής δικτύωσης βρίσκεται όλο και περισσότερο στο «στόχαστρο» κυβερνήσεων και αρχών αρμόδιων για θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων- ενώ παράλληλα η φήμη του έχει υποστεί βαρύ πλήγμα μεταξύ χρηστών, διαφημιστών, επενδυτών κ.α.
Η δημοσκόπηση του Reuters/ Ipsos έδειξε πως το 41% των Αμερικανών εμπιστεύονται το Facebook να τηρήσει νόμους προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων, τη στιγμή που τα ποσοστά είναι 66% για την Amazon, 62% για τη Google και 60% για τη Microsoft. Όσον αφορά στη δημοσκόπηση που δημοσίευσε η Bild, μόλις το 33% των ερωτηθέντων απάντησαν πως τα social media έχουν θετική επίδραση στη δημοκρατία, τη στιγμή που 60% πιστεύουν το αντίθετο.