Είναι η ψηφιακή πλατφόρμα που δεν άλλαξε μόνο τον κόσμο της επικοινωνίας στο Διαδίκτυο προκάλεσε τεκτονικές αλλαγές σε κοινωνικό ακόμη και πολιτικό επίπεδο ενώ πάνω στην πλατφόρμα στηρίχθηκε η ανάπτυξη μιας νέας παγκόσμιας οικονομίας ενώ παράλληλα η ύπαρξη του οδήγησε σε μια σειρά από σημαντικές τεχνολογικές προόδους και καινοτομίες σε πολλά πεδία. Το Facebook γίνεται σήμερα 21 ετών…
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ως μέλος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ μαζί με τρεις φίλους και συμφοιτητές του ίδρυσαν το Facebook στις 4 Φεβρουαρίου 2004. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Χάρβαρντ ενώ αργότερα επεκτάθηκε για την Ivy League (χαρακτηρισμός μιας ομάδας οκτώ ελίτ πανεπιστημίων των ΗΠΑ). Το όνομα της ιστοσελίδας προέρχεται από τα έγγραφα παρουσίασης των μελών πανεπιστημιακών κοινοτήτων μερικών Αμερικάνικων κολεγίων και προπαρασκευαστικών σχολείων που χρησιμοποιούσαν οι νεοεισερχόμενοι σπουδαστές για να γνωριστούν μεταξύ τους.
Το 2005 το δικαίωμα πρόσβασης επεκτάθηκε σε μαθητές συγκεκριμένων λυκείων και μέλη ορισμένων μαθητικών κοινοτήτων. Στις 26 Σεπτεμβρίου 2006 η υπηρεσία έγινε προσβάσιμη σε κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία του ξεπερνούσε τα 18 χρόνια. Ας ρίξουμε μια ματιά σε ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία για το Facebook 21 χρόνια μετά την εμφάνιση του στον κυβερνοχώρο.
· Το Facebook είναι η πιο χρησιμοποιούμενη κοινωνική πλατφόρμα στον κόσμο το 2024, με πάνω από 3,07 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως.
· Είναι η τρίτη πιο χρησιμοποιούμενη εφαρμογή παγκοσμίως μεταξύ των χρηστών κινητής τηλεφωνίας, ακολουθώντας μόνο το WhatsApp και το YouTube.
· Το Facebook κατατάσσεται στην τρίτη θέση όσον αφορά τον χρόνο που αφιερώνουν (πίσω από το TikTok και το YouTube), με τους χρήστες να ξοδεύουν κατά μέσο όρο 19 ώρες και 47 λεπτά σε εφαρμογή Android ανά μήνα.
· Το 64,1% των χρηστών Facebook Android ανοίγει την εφαρμογή καθημερινά.
· Από τους μηνιαίους επισκέπτες της στις ΗΠΑ, περίπου το 44,58% είναι χρήστες κινητών και το 55,42% χρησιμοποιεί επιτραπέζιο υπολογιστή.
· Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι χρήστες περνούν κατά μέσο όρο 3 λεπτά και 42 δευτερόλεπτα στο Facebook ανά περίοδο λειτουργίας εφαρμογής.
· Το Facebook είναι το τρίτο ερώτημα με τις περισσότερες αναζητήσεις παγκοσμίως με όγκο αναζητήσεων 359 εκατομμύρια.
· To Facebook έχει περίπου 70 χιλιάδες υπαλλήλους
· Από τον Οκτώβριο του 2024, η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook, έχει κεφαλαιοποίηση 1,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
· Η Meta είχε έσοδα 39,07 δισεκατομμυρίων δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2024, αντικατοπτρίζοντας μια αύξηση 22% από έτος σε έτος.
· Οι διαφημιστές είχαν πρόσβαση σε 2,24 δισεκατομμύρια χρήστες στο Facebook το 2024, αντιπροσωπεύοντας το 41,3% όλων των χρηστών του Διαδικτύου και το 27,7% του συνολικού πληθυσμού.
· Μεταξύ των ενεργών χρηστών του Facebook, το 53,8% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί την πλατφόρμα για να ακολουθήσει ή να ερευνήσει επωνυμίες και προϊόντα. Αυτό κατατάσσει την πλατφόρμα δεύτερη μετά το Instagram (62,7%) και μπροστά από το TikTok (47,4%).
· Οι άνδρες χρήστες ηλικίας 25-34 ετών αποτελούν τη μεγαλύτερη μερίδα του διαφημιστικού κοινού του Facebook (18,4%), ακολουθούμενοι από εκείνους ηλικίας 18-24 ετών (13,5%).
· Η εταιρεία ανέφερε καθαρά κέρδη 13,46 δισεκατομμυρίων δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Naftemporiki.gr