Ένα νέο επιβατικό αεροσκάφος επαναστατικής σχεδίασης παρουσιάστηκε στη φετινή CES το οποίο σύμφωνα με τους δημιουργούς του μπορεί να ξεκινήσει τις πτήσεις του μέχρι το τέλος της δεκαετίας αλλάζοντας τα δεδομένα στην αεροπορική βιομηχανία.
Μπορεί η CES να είναι η μεγαλύτερη έκθεση ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων στον κόσμο αλλά εδώ και αρκετά χρόνια βρίσκουν την ευκαιρία εκεί να παρουσιάσουν εκεί καινοτόμες δημιουργίες και άλλες βιομηχανίες όπως αυτές των αυτοκινήτων, των drones και εσχάτως και της αεροπορικής βιομηχανίας.
Το αεροπλάνο που παρουσιάστηκε στην CES αποτελεί προϊόν συνεργασίας της νεοφυούς εταιρείας JetZero και της Siemens χρησιμοποιεί την αποκαλούμενη σχεδίαση «μεικτών φτερών», που θα μπορούσε να βελτιώσει την απόδοση καυσίμου κατά 50% ενώ παράλληλα μειώνεται ο θόρυβος.
Η ιδέα ενός αεροσκάφους με μεικτά φτερά, στο οποίο τα φτερά αναμειγνύονται άψογα στο σώμα, είναι πάνω από 100 ετών αφού περιγράφηκε για πρώτη φορά από τον Ρώσο πιλότο Νίκολας Βοέβοντσκι και συνήθως συνδέεται με στρατιωτικά αεροσκάφη αλλά τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να αποτελεί πεδίο ενδιαφέροντος της αεροπορικής βιομηχανίας για χρήση σε εμπορικά αεροσκάφη.
Τα επιβατικά αεροσκάφη ακολουθούν ένα σχεδιασμό με σωληνωτό σώμα και φτερά που προστίθενται στο σώμα και δεν αποτελούν «φυσικό» μέρος του. Αυτό συμβαίνει επειδή η αεροπορική βιομηχανία έχει κρίνει μέχρι στιγμής ότι η μετάβαση σε αεροσκάφη με διαφορετικό σχεδιασμό και αεροδυναμική είναι ακόμη εμπορικά μη βιώσιμη. Τα αεροσκάφη με μεικτά φτερά μπορούν σύμφωνα με τους δημιουργούς τους να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και να είναι πιο αθόρυβα προσφέροντας υψηλότερη αναλογία ανύψωσης προς έλξη και καλύτερη ενσωμάτωση των θορυβωδών συστημάτων πρόωσης.
Επιπλέον το μέγεθος των κινητήρων σε αυτόν τον σχεδιασμό μειώνεται επίσης, χάρη στο μειωμένο βάρος και την αντίσταση, που σημαίνει ότι περισσότεροι επιβάτες μπορούν να χωρέσουν σε ένα σχετικά μικρότερο αεροσκάφος. Το νέο αεροπλάνο θα είναι 100% συμβατό με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα καθώς και ικανό να φιλοξενεί καύσιμο υδρογόνου με μακροπρόθεσμο στόχο να πετάει με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Θα χωράει 250 επιβάτες και θα έχει αυτονομία 9.250 χιλιομέτρων.
Naftemporiki.gr