Skip to main content

Τι είναι το slop που εξαπλώνεται με ταχύτητα το Διαδίκτυο;

Ένα από τα δημοφιλέστερα slop είναι εικόνες του Χριστού με σώμα γαρίδας σε διάφορες παραλλαγές.

Ένα νέο φαινόμενο στον ψηφιακό κόσμο.

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από ανθρώπους στο Διαδίκτυο αρχίζει να γίνεται… σπάνιο είδος . Η τεχνητή νοημοσύνη καταλαμβάνει τον κυβερνοχώρο με πολιορκητικό κριό το slop.

Δεν είναι σαφές ποιος επινόησε αυτόν τον όρο αλλά με το «slop» περιγράφεται η προηγμένη επανάληψη των ανεπιθύμητων μηνυμάτων (spam) στο Διαδίκτυο: χαμηλής ποιότητας κείμενο, βίντεο και εικόνες που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη.  Μια πρόσφατη ανάλυση υπολόγισε ότι περισσότερες από τις μισές μεγαλύτερες αναρτήσεις στην αγγλική γλώσσα στην πλατφόρμα LinkedIn δημιουργήθηκαν από προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης. Παράλληλα μεταξύ πολλές ειδησεογραφικές ιστοσελίδες πειραματίζονται κρυφά με περιεχόμενο που δημιουργείται με διαφόρους τρόπους από την τεχνητή νοημοσύνη.

Το Slop είναι παντού και οι εταιρείες στις οποίες ανήκουν τα social media παρακολουθούν απαθείς το φαινόμενο να εξελίσσεται. Αντί να προσπαθούν να απαλλάξουν τις πλατφόρμες τους από περιεχόμενο που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη το μεγαλύτερο μέρος του οποίου έχει δημιουργηθεί από απατεώνες για κακόβουλους σκοπούς εταιρείες όπως η Metα (Facebook, Instagram) το αγκαλιάζουν. Μια μελέτη που διεξήχθη πέρυσι από ερευνητές από τα πανεπιστήμια Στάνφορντ και Τζορτζτάουν διαπίστωσαν ότι οι αλγόριθμοι του Facebook ενισχύουν τις αναρτήσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη.

Το 2023 η Metα άρχισε να εισάγει προφίλ με τεχνητή νοημοσύνη, όπως η Liv: μια «περήφανη μαύρη queer μαμά που λέει την αλήθεια». Αυτά δεν τράβηξαν πολλή προσοχή μέχρι που το στέλεχος της Metα, Κόνορ Χέις, είπε στους Financial Times τον Δεκέμβριο ότι η εταιρεία είχε σχέδια να γεμίσει την πλατφόρμα της με χαρακτήρες AI. Κανείς δεν ξέρει γιατί ο Χέις πίστευε ότι το να καυχιέται ότι η πλατφόρμα θα ήταν σύντομα γεμάτη από χαρακτήρες τεχνητής νοημοσύνης που θα μιλούσαν μεταξύ τους, θα ήταν καλό, αλλά τελικά δεν έγινε: Η Metα αποφάσισε να εξαφανίσει τα προφίλ AI αφού έγιναν viral.

Τα προφίλ ΑΙ μπορεί να έχουν φύγει από τις πλατφόρμες της Meta προς το παρόν αλλά το διαδικτυακό μας μέλλον φαίνεται να γίνεται όλο και πιo… sloppy. Ο Καναδός δημοσιογράφος και συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Κόρι Ντοκτορόου εφηύρε τον όρο «enshittification» που περιγράφει συνεχή υποβάθμιση των υπηρεσιών στο Διαδίκτυο για την αναζήτηση κέρδους και η τάση του Slop αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα enshittification.

Naftemporiki.gr