Ο Έλον Μασκ ακολούθησε την συνήθη τακτική του όταν παρουσιάζει κάποιο νέο προϊόν των εταιρειών στις οποίες εμπλέκεται επιχειρηματικά και οργάνωσε ένα εντυπωσιακό σόου για την πρώτη εμφάνιση του πολυαναμενόμενου αυτόνομου αυτοκινήτου της Tesla. Το δίθυρο αυτοκίνητο αναμένεται σύμφωνα με τον Μασκ να κυκλοφορήσει το 2026 και σε πρώτη φάση θα εκτελεί υπηρεσίες ταξί και προφανώς ανάλογα με το πόσο ασφαλές και λειτουργικό θα αποδειχθεί θα πωλείται και ως ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο. Όμως για πρώτη φορά το επενδυτικό κοινό στο οποίο στόχευε ο Μασκ όχι μόνο δεν εντυπωσιάστηκε αλλά για πρώτη φορά γύρισε μαζικά την πλάτη σε κάποιο πρότζεκτ του Αμερικανού μεγιστάνα.
H τιμή της μετοχής της Tesla αντί να παρουσιάσει κάποια άνοδο όπως ευελπιστούσαν τα στελέχη της και φυσικά ο ίδιος Μασκ να υποχωρεί μετά τις ανακοινώσεις σε ποσοστό 9% που μεταφράζεται σε απώλειες 60 δισ. δολαρίων για την αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων.
Σύμφωνα με τους οικονομικούς αναλυτές η αιτία για αυτή την εξέλιξη ήταν ότι η παρουσίαση του αυτόνομου οχήματος της Tesla είχε καθυστερήσει πολύ καιρό και οι επενδυτές ήταν ήδη επιφυλακτικοί στο τι θα δουν και κυρίως θα ακούσουν από τον Έλον Μασκ. Το όχημα παρουσιάστηκε αλλά δεν δόθηκαν πολλές και αναλυτικές λεπτομέρειες για τα τεχνικά του χαρακτηριστικά ή άλλες παραμέτρους που το το αφορούν με αποτέλεσμα οι επενδυτές όχι μόνο να μην στηρίξουν τουλάχιστον σε άμεσο χρόνο το νέο εγχείρημα του Μασκ και της Tesla αλλά αντίθετα να εκφράσουν μέσω της πτώσης της μετοχής της εταιρείας την απογοήτευση τους για όσα (δεν) είπε το αφεντικό της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι αναλυτές λένε ότι έχοντας αναβληθεί πολλές φορές η παρουσίαση του αυτόνομου οχήματος της Tesla οι επενδυτές δεν ήθελαν πλέον να ακούσουν απλά ένα ακόμη όραμα του Ελον Μασκ αλλά να δουν κάτι πιο ουσιαστικό. Αντί για αυτό οι επενδυτές είδαν ένα πρωτότυπο του οχήματος το οποίο σύμφωνα με την Tesla δεν θα κυκλοφορήσει άμεσα αλλά σε δύο χρόνια χωρίς να δοθούν πολλά στοιχεία για αυτό. Οπότε η αρνητική τους αντίδραση κρίνεται ως αναμενόμενη.
Το όχημα που δεν έχει τιμόνι και πεντάλ ονομάζεται «Cybercab» με τον Μασκ να αναφέρει ότι η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2026 με τα οχήματα να είναι διαθέσιμα προς αγορά για λιγότερο από 30.000 δολάρια.
Ο Μασκ παρουσίασε επίσης ένα μεγαλύτερο αυτόνομο όχημα που ονομάζεται Robovan και έχει δυνατότητα μεταφοράς ως και 20 ατόμων ενώ παρουσίασε για μια ακόμη φορά έδειξε το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus της Tesla για το οποίο ο αμερικανός μεγιστάνας έχει πολλές φιλοδοξίες υποστηρίζοντας ότι θα αποτελέσει το στάνταρτ στη βιομηχανία των ανδροειδών και η Tesla θα δεχτεί πολλά εκατομμύρια παραγγελίες. Το Optimus σύμφωνα με τον Μασκ μπορεί να λειτουργεί τόσο ως εργάτης όσο και ως οικιακός βοηθός με πλήθος προηγμένων δυνατοτήτων.
Naftemporiki.gr