Skip to main content

Ντέμης Χασάμπης: Ποιος είναι ο επιστήμονας που μοιράζεται με 2 συναδέλφους του το Νόμπελ Χημείας

EPA/ENRIC FONTCUBERTA

O Χασάμπης είχε ψηφισθεί ως ένας από τους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο, στη σχετική λίστα του περιοδικού ΤΙΜΕ:

Ο 46χρονος Ντέμης Χασάμπης που βραβεύθηκε σήμερα με το Νόμπελ Χημείας είναι Βρετανός ερευνητής τεχνητής νοημοσύνης, νευροεπιστήμονας, σχεδιαστής ηλεκτρονικών παιχνιδιών, επιχειρηματίας.

Είναι ευρύτερα γνωστός ως ένας από τους ιδρυτές της εταιρείας DeepMind, η οποία μετέπειτα αγοράστηκε από την Google όπου πλέον ο Χασάμπης εργάζεται. Για το έργο του έχει τιμηθεί έως τώρα με πλήθος βραβεύσεων. Ο πατέρας του είναι κυπριακής καταγωγής, ενώ η μητέρα του κινεζικής καταγωγής με προέλευση από την Σιγκαπούρη.

O Χασάμπης είχε περιληφθεί τον φετινό Σεπτέμβρio, ως ένας από τους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο στα πεδία της Τεχνητής Νοημοσύνης, σε σχετική λίστα του περιοδικού ΤΙΜΕ.

«Όταν ο Χασάμπης συνίδρυσε την DeepMind το 2010, είχε ένα 20ετές σχέδιο που θα κατέληγε τελικά στη δημιουργία της τεχνητής γενικής νοημοσύνης (AGI), ενός συστήματος AI που θα μπορεί πρακτικά να υλοποιήσει κάθε γνωσιακό έργο που μπορεί ένας άνθρωπος», σημείωνε το περιοδικό.

«Πιστεύω ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι η πιο ωφέλιμη τεχνολογία που δημιουργήθηκε ποτέ, αλλά μόνο εάν την εφαρμόσουμε με τον σωστό τρόπο και τη δημιουργήσουμε με τον σωστό τρόπο», ανέφερε στις δηλώσεις του που φιλοξένησε το TIME στο αφιέρωμα εκείνο.

Εξηγώντας τον τρόπο που τα μελλοντικά συστήματα μπορούν να αλλάξουν τις ανθρώπινες σχέσεις, ο Χασάμπης έλεγε: «Νομίζω ότι θα συμβούν πράγματα που μάλλον δεν μπορούμε να φανταστούμε σήμερα. Ελπίζουμε ότι αυτό θα είναι καλό, αλλά πρέπει να το παρακολουθούμε και να συζητάμε, ως κοινωνία, πώς θέλουμε να εξελιχθεί. Έχει πραγματικά σημασία πώς θα αναπτύξουμε αυτά τα συστήματα και για ποιο σκοπό τα χρησιμοποιούμε».

Σκάκι, Κέιμπριτζ και AI

Ήδη από την παιδική του ηλικία ήταν δεινός σκακιστής και απέκτησε τον βαθμό του μαιτρ στην ηλικία των 13 ετών. Ολοκλήρωσε το σχολείο στην ηλικία των 16 ετών και σύντομα έπειτα εργάστηκε ως προγραμματιστής παιχνιδιών στην εταιρεία Bullfrog Productions.

Σπούδασε computer science στο πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ και για περίπου δέκα χρόνια συνέχισε να εργάζεται ως προγραμματιστής ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Το 2009 συνέχισε τις σπουδές του για να λάβει διδακτορικό δίπλωμα στο UCL με αντικείμενο την γνωσιακή νευροεπιστήμη, και θέμα έρευνας τους αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να προκύψουν από τις διαδικασίες του ανθρώπινου εγκεφάλου.