Skip to main content

Η Αντέλ και ο Γκόρντον Ράμσι στην κορυφή της λίστας των δούρειων ίππων των χάκερ

πηγή φωτό. (Instagram/Gordon Ramsay)
Ο Γκόρντον Ράμσι ασπάζεται την Αντέλ στη διάρκεια μιας συναυλίας της.

Εταιρεία ηλεκτρονικής ασφάλειας ανακάλυψε τους διάσημους σταρ που χρησιμοποιούν ως δόλωμα οι κακόβουλοι του κυβερνοχώρου.

Το Φεβρουάριο του 2001 έκανε την εμφάνιση της η πρώτη «πανδημία» του ταχέως αναπτυσσόμενου τότε κόσμου του Διαδικτύου. Ένας πανούργος 20χρονος προγραμματιστής αποφάσισε να χρησιμοποιήσει την πανέμορφη ανερχόμενη τότε τενίστρια Άννα Κουρνίκοβα ως δούρειο ίππο για να προκαλέσει χάος στον κυβερνοχώρο. Δημιούργησε ένα ιό που εμφύτευσε σε ένα e-mail το οποίο ανέφερε ότι όποιος το άνοιγε θα έβλεπε γυμνές φωτογραφίες της Κουρνίκοβα.

Όποιος άνοιγε το e-mail χωρίς να το γνωρίζει επέτρεπε την πρόσβαση στον υπολογιστή του σε ένα κακόβουλο πρόγραμμα το οποίο αρχικά πήγαινε στη λίστα επαφών του χρήστη και έστελνε το e-mail σε αυτούς οι οποίοι φυσικά γνωρίζοντας τον αποστολέα θα το άνοιγαν δίνοντας πρόσβαση στον ιό και στους δικούς τους υπολογιστές. Οι παντελώς ανυποψίαστοι σε τέτοιες πρακτικές χρήστες υπολογιστών τσίμπησαν το δόλωμα και αμέτρητοι υπολογιστές σε όλο τον κόσμο μολύνθηκαν.

Έκτοτε οι χάκερ και γενικότερα οι κακόβουλοι του κυβερνοχώρου προσπαθούν να διεισδύσουν στου υπολογιστές των χρηστών του Διαδικτύου χρησιμοποιώντας πάντα ως δόλωμα κάποια διασημότητα επιλέγοντας κατά βάση κάποιο σταρ (καλλιτέχνη, αθλητή κ.α.) που βρίσκεται τη δεδομένη στιγμή στη δημοσιότητα. Αυτό που αλλάζει είναι η μέθοδος διείσδυσης αφού πλέον κανείς δεν θα ανοίξει ένα «ύποπτο» e-mail.

Μια νέα μέθοδος που χρησιμοποιούν οι χάκερ είναι να στήνουν ιστοσελίδες που υποτίθεται ότι έχουν περιεχόμενο (ειδήσεις, οπτικοακουστικό υλικό κ.α.) σχετικό με διάσημους σταρ αλλά και ότι επίσης πωλούν εισιτήρια για συναυλίες δημοφιλών τραγουδιστών σε προνομιακές τιμές.

Οι ιστοσελίδες αυτές είναι νομιμοφανείς και εμφανίζονται στις μηχανές αναζήτησης του Διαδικτύου. Έτσι όταν κάποιος θαυμαστής ενός σταρ αναζητά κάποια πληροφορία ή υλικό για αυτόν δει μπροστά του μια από αυτές τις ιστοσελίδες και κάνει το λάθος να πατήσει κλικ σε αυτές εισερχόμενος σε αυτές θα αποκομίσει και τον ιό ή όποιο άλλο κακόβουλο πρόγραμμα έχει εμφυτεύσει ο χάκερ στην ιστοσελίδα για να αποκτήσει τα προσωπικά τα δεδομένα ή να αποκτήσει τον έλεγχο του υπολογιστή του θύματος για διαφόρους λόγους. Φυσικά αν κάποιος κάνει το λάθος και αγοράσει ένα εισιτήριο για κάποια συναυλία από αυτά τα sites θα έχει απλά χάσει τα χρήματα του και θα πρέπει να προχωρήσει όταν το διαπιστώσει γρήγορα σε αλλαγή των τραπεζικών του δεδομένων (αριθμούς λογαριασμών, κωδικούς τραπεζικών καρτών κλπ.).

Η λίστα

Μια από τις πιο γνωστές εταιρείες ηλεκτρονικής ασφάλειας, η McFee, έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας που έκανε. Στην πρώτη θέση της λίστας με τους διάσημους σταρ που χρησιμοποιούν ως δούρειους ίππους οι χάκερ αυτή την χρονική περίοδο είναι Αντέλ και ακολουθεί ο Βρετανός σεφ, επιχειρηματίας εστίασης και τηλεοπτικός παραγωγός Γκόρντον Ράμσι. Στη τρίτη θέση υπάρχει μια έκπληξη αφού βρίσκεται ο Βρετανός φυσιοδίφης και κορυφαίος διαχρονικά παραγωγός ντοκιμαντέρ άγριας φύσης Ντέιβιντ Ατένμπορο ξεπερνώντας την Τέιλορ Σουίφτ που κάποιος θα ποντάριζε ότι θα ήταν στην πρώτη θέση της λίστας. Η τραγουδίστρια Ντούα Λούπα και επίσης μια ακόμη έκπληξη της λίστας είναι ο Ντέιβιντ Μπέκαμ δεδομένου ότι ο Βρετανός ποδοσφαιριστής εγκατέλειψε τον αθλητισμό το 2013.

Οι ειδικοί αναφέρουν πώς οι χρήστες θα πρέπει να είναι προσεκτικοί και άκρως επιφυλακτικοί όταν βλέπουν σε κάποια ιστοσελίδα να πωλούνται εισιτήρια συναυλιών για διάσημους καλλιτέχνες σε εξωφρενικά χαμηλές τιμές ή αν βλέπουν να λέει η ιστοσελίδα να κάνουν κλικ σε κάποιο αρχείο που υποτίθεται ότι είναι κάποιο νέο ακυκλοφόρητο ακόμη τραγούδι ή βίντεοκλιπ ενός διάσημου τραγουδιστή ή το τρέιλερ μιας νέας ταινίας ενός διάσημου ηθοποιού. Η εμφάνιση των προηγμένων προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργούν πολύ ρεαλιστικά βίντεο ή ηχητικά αρχεία διάσημων ατόμων είναι ένα πραγματικό υπερόπλο στη διάθεση των κακόβουλων του Διαδικτύου που ήδη έχουν αρχίσει να το χρησιμοποιούν είτε για λόγους προπαγάνδας είτε για οικονομικά οφέλη.

Naftemporiki.gr