Skip to main content

Η Google δημιούργησε μηχανή βιντεο-αναζήτησης πληροφοριών

Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Ο χρήστης καταγράφει εικόνες με την κάμερα του και ζητά με φωνητικές εντολές στοιχεία για αυτό που βλέπει.

Η Google κυκλοφόρησε μια νέα λειτουργία που επιτρέπει στους χρήστες να στρέφουν την κάμερα τους σε κάτι, να κάνουν μια ερώτηση σχετικά με αυτό και να λαμβάνουν αποτελέσματα αναζήτησης. Η ερώτηση θα γίνεται φωνητικά δημιουργώντας έτσι μια υπηρεσία που θα βοηθά τον χρήστη να μάθει κάποιες πληροφορίες εύκολα και γρήγορα χωρίς να χρειάζεται να πληκτρολογεί ενώ βρίσκεται εν κινήσει.

Οι χρήστες Android και iPhone παγκοσμίως θα αποκτήσουν πρόσβαση στη λειτουργία ενεργοποιώντας τη λειτουργία «Επισκόπηση AI» η οποία σε πρώτη φάση θα υποστηρίζει μόνο την αγγλική γλώσσα. Πρόκειται για μια νέα κίνηση από τον τεχνολογικό γίγαντα στην προσπάθεια της να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αναζητούν στο Διαδίκτυο έχοντας πλέον ως εργαλείο τεχνητή νοημοσύνη.

Η κυκλοφορία αυτής της λειτουργίας θεωρείται από τους αναλυτές της αγοράς ως απάντηση της Google στην ανακοίνωση της OpenAI ότι αναπτύσσει τεχνολογία φωνητικής επικοινωνίας των χρηστών με το ChatGPT ώστε να λαμβάνουν με αυτή τον τρόπο πληροφορίες.

Η Google εισήγαγε αποτελέσματα που δημιουργούνται από AI στην κορυφή ορισμένων ερωτημάτων αναζήτησης φέτος, με μικτά αποτελέσματα. Τον Μάιο, η λειτουργία προκάλεσε κριτική για την παροχή ασταθών, ανακριβών απαντήσεων, οι οποίες περιελάμβαναν συμβουλές στους ανθρώπους να κάνουν το τυρί να κολλάει στην πίτσα χρησιμοποιώντας «μη τοξική κόλλα».

Εκείνη την εποχή, ένας εκπρόσωπος της Google είπε ότι τα ζητήματα ήταν “μεμονωμένα παραδείγματα”. Τα αποτελέσματα έγιναν από τότε καλύτερα, με λιγότερες ανακρίβειες. Έκτοτε, υπήρξαν περαιτέρω κινήσεις για να συμπεριληφθεί η τεχνητή νοημοσύνη στην αναζήτηση, η οποία περιελάμβανε τη δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων σχετικά με στατικές εικόνες χρησιμοποιώντας το Google Lens. Η εταιρεία είπε ότι αυτή η δυνατότητα αύξησε τη δημοτικότητα του Lens, στην εφαρμογή της για κινητά, γεγονός που την παρακίνησε να επεκτείνει περαιτέρω τη δυνατότητα.

Το ενυδρείο

Η επικεφαλής του τομέα της μηχανής αναζήτησης της Google, Λιζ Ρέιντ, δήλωσε ότι η νέα δυνατότητα θα επιτρέψει στους ανθρώπους να κάνουν ερωτήσεις για τον κόσμο γύρω τους πιο εύκολα. Έδωσε το παράδειγμα ενός ατόμου σε ένα ενυδρείο, που μπορεί να ήθελε να μάθει γιατί μια ομάδα ψαριών κολυμπούν από κοινού. Αντί να χρειάζεται να ψάξουν για τα ψάρια στο Διαδίκτυο και να γράψουν το ερώτημα, η νέα δυνατότητα θα τους αφήσει να κατευθύνουν την κάμερα τους, να ηχογραφήσουν ένα σύντομο κλιπ και να κάνουν μια ερώτηση δυνατά. Η τεχνητή νοημοσύνη της Google θα αναλύσει το βίντεο, θα αναγνωρίσει τα ψάρια, θα το συνδυάσει με την ερώτηση και θα παράγει αποτελέσματα αναζήτησης.

Ο αναλυτής της βιομηχανίας τεχνολογίας Πάολο Πεσκατόρε λέει ότι πρόκειται για ένα «μεγάλο ζήτημα» για την Google. «Τώρα βλέπουμε την τεχνητή νοημοσύνη σε όλα και οι άνθρωποι συνδέονται καλύτερα με τα οπτικά στοιχεία. Αυτή η τελευταία εξέλιξη δείχνει περαιτέρω νέους τρόπους για να ζωντανέψει το περιεχόμενο με κάτι σαν την αναζήτηση που είναι μια από τις πιο κοινές εργασίες που εκτελούνται στο Διαδίκτυο. Εδώ βρίσκεται το περιθώριο για την τεχνητή νοημοσύνη να είναι πραγματικά συνεργατική και καινοτόμος στην καθημερινή ζωή – βρισκόμαστε στο χείλος του να γίνει η τεχνητή νοημοσύνη εξατομικευμένη και μοναδική με βάση τα πρότυπα χρήσης και τις συνήθειές μας» λέει Πεσκατόρε.

Εκτός από την εισαγωγή ενός τρόπου αναζήτησης με βίντεο, η Google έχει επίσης κυκλοφορήσει πολλές άλλες ενημερώσεις. Λέει ότι έχει βελτιώσει τα αποτελέσματα αγορών της, τα οποία πλέον θα ενσωματώνουν κριτικές και πληροφορίες τιμολόγησης από διαφορετικούς πωλητές. Εισάγει επίσης έναν ανταγωνιστή στην εφαρμογή αναγνώρισης μουσικής Shazam, η οποία ανήκει στην Apple.

Naftemporiki.gr