Το James Webb ανακάλυψε εργοστάσιο παραγωγής άστρων στα περίχωρα του γαλαξία μας (βίντεο)

πηγή φωτό. (NASA, ESA, CSA, STScI, M. Ressler (NASA-JPL)
Στο κέντρο της εικόνας εμφανίζεται η περιοχή που γεννιούνται νέα άστρα στις εξωτερικές περιοχές του γαλαξία μας.

Απρόμενη κοσμική ανακάλυψη που φωτίζει την εξέλιξη του Σύμπαντος.

O γαλαξίας μας είναι από τους αρχαιότερους στο Σύμπαν και σύμφωνα με την κρατούσα θεωρία έχει πλέον σπαταλήσει τα περισσότερα από τα υλικά με τα οποία παράγει άστρα για αυτό και η παραγωγή νέων άστρων είναι εξαιρετικά περιορισμένη πλέον με κάποιες μελέτες να κάνουν λόγω για γέννηση μόλις ενός νέου άστρου κάθε χρόνο στο γαλαξία μας.

Όμως το πανίσχυρο James Webb εντόπισε στα περίχωρα του γαλαξία μας μια άγνωστη μέχρι σήμερα περιοχή όπου παρατηρείται μαζική αστρογένεση. Η περιοχή αυτή που ονομάζεται Ακραίος Εξώτερος Γαλαξίας και βρίσκεται 58,000 έτη φωτός μακριά από το κέντρο του γαλαξία απόσταση διπλάσια από την απόσταση που απέχει η Γη από το γαλαξιακό κέντρο.

Με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Astronomical Journal» η ερευνητική ομάδα που πραγματοποίησε τις παρατηρήσεις παρουσιάζει τα ευρήματα της. Εντοπίσθηκαν στην περιοχή αυτή δύο μοριακά σύννεφα που ονομάζονται Digel Clouds 1 και 2 που περιέχουν ποσότητες υδρογόνου ικανές να προκαλέσουν τον σχηματισμό νέων άστρων.

«Μοιάζουν περισσότερο με μικρούς νάνους γαλαξίες ή με το πώς μπορεί να φαινόταν ο Γαλαξίας όταν βρισκόταν στο αρχικό στάδιο σχηματισμού του. Έτσι, αυτές οι περιοχές είναι εξαιρετικά σημεία για να μελετήσουμε το σχηματισμό άστρων και να συλλέξουμε στοιχεία για το πώς σχηματίστηκαν τα άστρα στο πρώιμο Σύμπαν, τα διακριτικά τους χαρακτηριστικά, όπως οι πίδακες υλικών που αυτά τα νεαρά αστέρια εκτοξεύουν με τεράστιες ταχύτητες» αναφέρουν οι ερευνητές.