Είναι πραγματικά δύσκολο να φανταστεί κανείς πια τη ζωή χωρίς smartphone. Αν τύχει να το ξεχάσετε στο σπίτι, ίσως να αισθανθείτε «αποκλεισμένοι» από τις κοινωνικές επαφές σας, να μην μπορείτε να τσεκάρετε τα email σας ή ακόμη και να μείνετε για λίγο χωρίς χρήματα, αν είστε από εκείνους που δεν έχουν καταργήσει μόνο τα μετρητά αλλά και τις κάρτες, επιλέγοντας την ευκολία της πληρωμής μέσω κινητού.
Παρόλα αυτά στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας έρχεται δυναμικά στο προσκήνιο μία κατηγορία κινητών τηλεφώνων, που είναι σκόπιμα χωρίς κανένα «έξυπνο» χαρακτηριστικό. Αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη αντιπροσωπεύουν περίπου το 2% με 5% των πωλήσεων, αλλά η ζήτηση για αυτά αυξάνεται συνεχώς.
Γιατί; Γιατί δίνουν στον χρήστη την ευκαιρία να επιστρέψει σε μία εποχή, που η συσκευή του κινητού τηλεφώνου του έκλεβε πολύ λιγότερο χρόνο από τη ζωή του. Δεν έμπαινε στον πειρασμό να σκρολάρει επί ώρες στα social media, να κάνει αναζητήσεις για αγορές ή να τσεκάρει τον εταιρικό λογιαρασμό των email. Όλα αυτά γίνονταν μόνο όταν βρισκόταν μπροστά σε υπολογιστή και όχι καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, όπως συμβαίνει σήμερα με τα smartphones.
Τα κλασικά Nokia
Το 2016 η φινλανδική HMD αγόρασε τα δικαιώματα για να λανσάρει εκ νέου στην αγορά μοντέλα κινητών της Nokia, που κάποτε κυριαρχούσαν στην αγορά. Σήμερα οι πωλήσεις της ανέρχονται σε «δεκάδες χιλιάδες κάθε μήνα» στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Economist.
Τον Μάιο επανέφερε το Nokia 3210 – ένα κινητό που είχαν πιάσει στα χέρια τους οι περισσότεροι millenials της Ευρώπης, στα χρόνια της εφηβείας τους. Είναι πανομοιότυπο με το αρχικό μοντέλο και έχει ακόμη και τα ίδια παιχνίδια, με το κλασικό Φιδάκι να κλέβει την παράσταση.
Και η αξία του «ανόητου» κινητού
Τι εξηγεί την απήχηση των «ανόητων» τηλεφώνων; Το άγχος που προκαλούσαν τα έξυπνα κινητά. Ειδικά η συνεχής πρόσβαση στα social media μέσω αυτών έχει σοβαρότατο αντίκτυπο στην ψυχική υγεία εφήβων και νέων, όπως έχουν αποκαλύψει έρευνες. Για αυτό και το Eton, όπως αναφέρει ο Economist, αποφάσισε να απαγορεύσει στους φοιτητές του από τη νέα σχολική χρονιά να έχουν μαζί τους smartphones, υποσχόμενο να τους προμηθεύσει όλους με τα λεγόμενα future phones της Nokia.
Αλλά και αρκετοί χρήστες της ηλικιακής ομάδας 35 -55 ετών επιλέγουν τη στροφή σε απλές συσκευές, θέλοντας να απαλλαγούν από το άγχος που τους προκαλούσαν τα smartphones, τα οποία και είχαν μετατραπεί σε εργαλείο δουλειάς.