Skip to main content

Η μυστική συμφωνία Google – Μeta για διαφημίσεις στοχευμένες σε εφήβους

Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT

Μυστική συμφωνία με σκοπό οι διαφημίσεις στο Instagram να κατευθύνονται (και) σε εφήβους χρήστες του YouTube συνήψαν οι Google και Meta, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.

H συμφωνία, όπως γράφει η εφημερίδα, παρακάμπτει τους κανόνες της ίδιας της Google και της μηχανής αναζήτησής της για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι ανήλικοι στο διαδίκτυο.

Σύμφωνα με έγγραφα που περιήλθαν σε γνώση των Financial Times, η Google επεξεργάστηκε ένα πρότζεκτ για τη Meta που σχεδιάστηκε ειδικά να στοχεύει χρήστες του YouTube ηλικίας 13 έως 17 ετών με διαφημίσεις που προωθούσαν φωτογραφίες και βίντεο του «αντιπάλου» της.

Η καμπάνια στο Instagram στόχευε εσκεμμένα μια ομάδα χρηστών που χαρακτηρίζονταν «άγνωστοι» στο διαφημιστικό της σύστημα, το οποίο όμως η Google γνώριζε, σύμφωνα με τους  FT, ότι αφορούσε σε άτομα κάτω των 18 ετών.

Τα έγγραφα που περιήλθαν σε γνώση των FT υποδηλώνουν ότι ελήφθησαν μέτρα για να διασφαλιστεί ότι το συγκεκριμένο πρότζεκτ θα παρέμενε κρυφό.

Ανταγωνιστές

Πρότζεκτ που, αναφέρει ο βρετανικός ιστότοπος, αγνοεί τους ίδιους τους κανόνες της Google που απαγορεύουν την εξατομίκευση και τη στόχευση διαφημίσεων σε άτομα κάτω των 18 ετών, συμπεριλαμβανομένης της προβολής διαφημίσεων που λαμβάνουν υπόψιν δημογραφικά στοιχεία

Google και Meta –αμφότερες με έδρες στη Silicon Valley- θεωρούνται σκληροί ανταγωνιστές ως οι δύο μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες διαφήμισης στον κόσμο.

Σύμφωνα με τους FT, η κοινή τους προσπάθεια ξεκίνησε στα τέλη του περασμένου έτους, καθώς η Google προσπαθούσε να ενισχύσει τα διαφημιστικά της κέρδη και η Meta να διατηρήσει τους νεότερους χρήστες έναντι της αλματώδους αύξησης ανταγωνιστών όπως το TikTok.

«Ακυρώθηκε»

Οι δύο εταιρίες φέρεται να ξεκίνησαν πιλοτικά το πρόγραμμά τους στον Καναδά μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου και στη συνέχεια, καθώς κρίθηκε ότι είχε επιτυχία δοκιμάστηκε και στις ΗΠΑ τον Μάιο. Οι δύο εταιρείες φέρεται να είχαν προγραμματίσει να το επεκτείνουν περαιτέρω, σε διεθνείς αγορές και να το προωθήσουν και σε άλλες εφαρμογές της Meta όπως το Facebook, είπαν πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Όταν ρωτήθηκε σχετικά από τους FT, η Google ξεκίνησε έρευνα για τους εν λόγω ισχυρισμούς, ενώ άτομο με γνώση της υπόθεσης υποστηρίζει ότι το έργο έχει πλέον ακυρωθεί

Η Google απάντησε επίσης τα εξής: «Απαγορεύουμε την εξατομίκευση διαφημίσεων σε άτομα κάτω κάτω των 18 ετών, τελεία.»
Διαβεβαίωσε επίσης ότι όλε οι δικλίδες ασφαλείας και ότι ουδείς εγγεγραμμένος χρήστης του YouTube κάτω των 18 ετών δεν στοχοποιήθηκε άμεσα από τέτοιες πρακτικές.