Skip to main content

Κόντρα γαλλικής κυβέρνησης και Δήμου Παρισιού για τα ιπτάμενα ταξί ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων

Στη φωτογραφία εικονίζεται ένα από τα ιπτάμενα ταξί που θα πετούν στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι

Εγκρίθηκε πλωτή εξέδρα απογείωσης/προσγείωσης αλλά υπάρχουν αντιδράσεις

Η έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι θα γίνει  στις 26 Ιουλίου και η κυβέρνηση της Γαλλίας στο πλαίσιο καλύτερης εξυπηρέτησης του τεράστιου αριθμού επισκεπτών που αναμένεται να συρρεύσει στη γαλλική πρωτεύουσα την περίοδο των αγώνων και του περιορισμού της κίνησης στους δρόμους της πόλης είχε εγκρίνει ένα πρόγραμμα δοκιμών ηλεκτροκίνητων αεροσκαφών κάθετης προσγείωσης/απογείωσης που θα λειτουργούν ως ιπτάμενα ταξί μεταφέροντας γρήγορα και με φιλικό στο περιβάλλον τρόπο επιβάτες μέσα στο Παρίσι.

Οι δοκιμές διαφόρων τέτοιου είδους οχημάτων πραγματοποιούνταν τα τελευταία δύο χρόνια σε ένα αεροδρόμιο στο περίχωρα του Παρισιού και δόθηκε η άδεια σε κάποια από αυτά να εκτελέσουν δρομολόγια.

Με κυβερνητική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης εγκρίθηκε η δημιουργία μιας πλωτής εξέδρας στο Σηκουάνα η οποία θα λειτουργεί ως ελικοδρόμιο για τα ιπτάμενα ταξί. Μάλιστα η λειτουργία της εξέδρας ορίστηκε ως το τέλος του χρόνου σε μια κίνηση ώστε η χρήση της που θα γίνει σε πειραματικό στάδιο να δείξει αν αυτά οχήματα μπορούν να αποτελέσουν μια λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Παρισιού. Καθώς δεν υπάρχει πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες πιστοποίηση από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Αεροπορικής Ασφαλείας, η οποία αναμένεται πλέον στην καλύτερη περίπτωση το φθινόπωρο, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα πρέπει να αρκεσθούν στη διάρκεια των Αγώνων σε δωρεάν πτήσεις επίδειξης

Οι αντιδράσεις

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Παρισιού είχε ήδη αντιταχθεί στο σχέδιο αυτό και ο Δήμος της γαλλικής πρωτεύουσας θα προσβάλει ενώπιον της δικαιοσύνης την κυβερνητική απόφαση που δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, σύμφωνα με το περιβάλλον της Αν Ινταλγκό.

Ο όμιλος Αεροδρόμια του Παρισιού (Aéroports de Paris, ADP) συμμετέχει στο πρόγραμμα αυτό μαζί με την περιφέρεια του Παρισιού και με τη γερμανική εταιρεία Volocopter, η οποία κατασκευάζει το «Volocity», ένα εναέριο όχημα δύο θέσεων (η μία είναι του πιλότου), εξοπλισμένο με μπαταρίες που τροφοδοτούν 18 έλικες οι οποίοι βρίσκονται πάνω από το κόκπιτ.

Ο στόχος είναι, με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων, να καταδειχθεί ότι είναι εφικτός αυτός ο νέος τρόπος μεταφοράς, που θα συνδέει διάφορα σημεία κάθετης απογείωσης και προσγείωσης ηλεκτρικών αεροσκαφών, τα λεγόμενα «vertiports». Τα εν λόγω αεροσκάφη παρουσιάζονται απ’ αυτούς που τα προωθούν ως λιγότερο θορυβώδη και λιγότερο βαριά.

Τέσσερα απ’ αυτά τα «vertiports» βρίσκονται ήδη σε λειτουργία, στα αεροδρόμια του Παρισιού Σαρλ-ντε-Γκωλ και Μπουρζέ, στο Ισί-λε-Μουλινό νοτιοδυτικά του Παρισιού και στο αεροδρόμιο του Σεν-Σιρ-λ’Εκόλ κοντά στις Βερσαλλίες. Το μόνο που έλειπε ήταν η έγκριση για έναν πέμπτο χώρο, μια φορτηγίδα που στάθμευσε κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό του Οστερλίτς, στο ανατολικό Παρίσι.

Βιτρίνα μιας αεροπορίας απαλλαγμένης από εκπομπές άνθρακα, το πείραμα αυτό επικρίνεται σφόδρα από πολλούς δημοτικούς συμβούλους του Παρισιού, της πλειοψηφίας ή της αντιπολίτευσης, οι οποίοι καταγγέλλουν ένα «παράλογο σχέδιο» και μια «οικολογική εκτροπή». Το Σεπτέμβριο, η Περιβαλλοντική Αρχή είχε κρίνει «μη πλήρη» την μελέτη για τις επιπτώσεις σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση της ηχητικής επιβάρυνσης, την κατανάλωση ενέργειας ή τις εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Αυτοί που προωθούν αυτά τα ιπτάμενα ταξί επιμένουν από την πλευρά τους στη δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν αργότερα -χάρη σε μεγαλύτερες εκδοχές τους- για επείγουσες υγειονομικές μεταφορές, είτε αρρώστων είτε μοσχευμάτων.

Naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ