Η ιαπωνική διαστημική υπηρεσία, JAXA, και η Toyota συμφώνησαν την Τρίτη να διερευνήσουν το ενδεχόμενο συνεργασίας ως προς την εξερεύνηση του διαστήματος. Πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η συνεργασία και επιτάχυνση της έρευνας και ανάπτυξης πάνω σε ένα επανδρωμένο, αεροστεγές όχημα εδάφους (ρόβερ) που χρησιμοποιεί τεχνολογίες κυψελών καυσίμου.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τέτοιου είδους δυνατότητες κίνησης στο έδαφος θεωρούνται απαραίτητες για τις επανδρωμένες εξερευνητικές αποστολές στην επιφάνεια της σελήνης. Κι ακόμα και με τις περιορισμένες δυνατότητες μεταφοράς ενέργειας στη Σελήνη, το ρόβερ αυτό εκτιμάται πως θα μπορούσε να έχει εμβέλεια άνω των 10.000 χλμ στην επιφάνεια του φεγγαριού.
«Στη JAXA επιδιώκουμε διεθνή συνεργασία και τεχνολογικές μελέτες προς την κατεύθυνση της συμμετοχής της Ιαπωνίας στη διεθνή εξερεύνηση του διαστήματος. Επιδιώκουμε να συμβάλουμε μέσω κορυφαίων ιαπωνικών τεχνολογιών που μπορούν να παράξουν δυνάμει επιπρόσθετα οφέλη. Το να έχουμε την Toyota να συνεργάζεται μαζί μας στην πρόκληση της διεθνούς εξερεύνησης του διαστήματος, ενισχύει πολύ την αυτοπεποίθησή μας. Τα επανδρωμένα ρόβερ με καμπίνες υπό πίεση είναι ένα στοιχείο που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ολοκληρωμένη εξερεύνηση και χρήση της σεληνιακής επιφάνειας. Για αυτό, θα θέλαμε να επικεντρώσουμε τις τεχνολογικές δυνατότητες της χώρας μας και να διεξάγουμε τεχνολογικές μελέτες» είπε ο πρόεδρος της JAXA, Χιρόσι Γιαμακάβα.
Από πλευράς του, ο πρόεδρος της Toyota, Ακίο Τογιόντα, τόνισε πως «η αυτοκινητοβιομηχανία για πολύ καιρό λειτουργούσε έχοντας κατά νου τις έννοιες της “ιδιαίτερης πατρίδας” και της “πατρίδας”. Ωστόσο, από εδώ και στο εξής, στο πλαίσιο ανταπόκρισης σε ζητήματα όπως περιβαλλοντικά προβλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο, η έννοια ενός “μητρικού πλανήτη”, από τον οποίο προερχόμαστε όλοι, θα αποκτήσει μεγάλη σημασία… Πιστεύω ότι η βιομηχανία μας, η οποία συνέχεια σκέφτεται τον ρόλο που θα έπρεπε να παίζει, μοιράζεται τις ίδιες φιλοδοξίες πάνω στη διεθνή εξερεύνηση του διαστήματος. Επιπρόσθετα, τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται σε όλες τις περιοχές της Γης, και σε κάποιες είναι ζωτικής σημασίας για να επιστρέφουν ζωντανοί οι άνθρωποι. Και νομίζω ότι το να επιστρέφει κάποιος ζωντανός, είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται κάποιος σε αυτό το πρόγραμμα» σημείωσε.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της JAXA, Κοΐτσι Γουακάτα, τα επανδρωμένα ρόβερ θα αποτελέσουν σημαντικό κομμάτι της εξερεύνησης της Σελήνης από αστροναύτες, η οποία θεωρείται πως θα λάβει χώρα τη δεκαετία του 2030. Στόχος, όπως εξήγησε, είναι η αποστολή ενός τέτοιου οχήματος στο διάστημα το 2029.
Η concept πρόταση για το ρόβερ που μελετούν η JAXA και η Toyota αφορά σε μήκος 6 μέτρων, πλάτος 5,2 μέτρων, ύψος 3,8 μέτρων, χώρο διαβίωσης 13 κυβικών μέτρων και δυνατότητα φιλοξενίας δύο ατόμων (τεσσάρων σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης).