Η Metα, μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στις πολιτικές της για τη δημοσίευση τροποποιημένου με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης περιεχομένου (φωτογραφίες, βίντεο, ηχητικά αρχεία κ.α.). Το ίδιο ανακοίνωσε ότι θα πράξει και για κάθε περιεχόμενο που εντοπίζει να έχει υποστεί παρέμβαση η οποία έχει γίνει όχι από τεχνολογίες ΑΙ αλλά από κάποια άλλη τεχνολογία.
Η ανακοίνωση έρχεται πριν από τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές οι οποίες θα δοκιμάσουν τις αντοχές του Διαδικτύου και ειδικά του κόσμου των social media στην επέλαση της ΑΙ και των τεχνολογιών δημιουργίας πλαστού προπαγανδιστικού οπτικοακουστικού υλικού. Η Microsoft έχει προειδοποιήσει ότι η Κίνα θα χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για να διαταράξει τις εκλογές στις ΗΠΑ, τη Νότια Κορέα και την Ινδία.
«Η Metα θα εφαρμόσει ξεχωριστές και πιο εμφανείς ετικέτες σε ψηφιακά τροποποιημένα μέσα που ενέχουν ιδιαίτερα υψηλό κίνδυνο υλικής εξαπάτησης του κοινού σε ένα σημαντικό θέμα, ανεξάρτητα από το αν το περιεχόμενο δημιουργήθηκε με χρήση τεχνητής νοημοσύνης ή άλλων εργαλείων. Η Meta θα αρχίσει να εφαρμόζει αμέσως τις πιο εμφανείς ετικέτες υψηλού κινδύνου» ανέφερε σε δήλωση της η Μόνικα Μπίκερτ, αντιπρόεδρος πολιτικής περιεχομένου της Metα.
Η ενημέρωση
Στόχος της Metα δεν είναι πλέον μόνο η αφαίρεση του τροποποιημένου περιεχομένου αλλά η ενημέρωση των χρηστών για το πώς τροποποιήθηκε κάθε αρχείο στο οποίο τοποθετείται η σχετική σήμανση. Η προσέγγιση θα μετατοπίσει τη μεταχείριση της εταιρείας για το παραποιημένο περιεχόμενο, μετακινώντας από την εστίαση στην αφαίρεση περιορισμένου συνόλου αναρτήσεων προς τη διατήρηση του περιεχομένου, παρέχοντας στους θεατές πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο δημιουργίας του.
Η Meta είχε ανακοινώσει πρόσφατα ότι θα τοποθετεί ένα είδος ψηφιακού υδατογραφήματος σε τέτοιου είδους αρχεία αλλά δεν είχε δώσει περισσότερες πληροφορίες για το πότε θα το κάνει. Η εταιρεία αναφέρει ότι η ενημέρωση των χρηστών για το τροποποιημένο περιεχόμενο θα ξεκινήσει τον Μάϊο.
Naftemporiki.gr