Ένα ακόμη επεισόδιο στον ψυχρό πόλεμο που έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα τα τελευταία χρόνια σε διάφορα επίπεδα εξελίσσεται με την Ολομέλεια της Βουλής των Αντιπροσώπων να καλείται την επόμενη εβδομάδα να ψηφίσει υπέρ ή κατά ενός νομοσχεδίου που θα υποχρεώνει την μητρική εταιρεία του TikTok να πουλήσει την ψηφιακή πλατφόρμα σε άλλη εταιρεία που δεν θα ελέγχει φυσικά η ίδια. Σε περίπτωση που ο νόμος ψηφιστεί η μητρική εταιρεία της ψηφιακής πλατφόρμας, η ByteDance, θα έχει στη διάθεση της περίπου τρεις μήνες για να προχωρήσει στην αποδέσμευση της από το TikTok αλλιώς η πλατφόρμα θα πάψει να λειτουργεί στις ΗΠΑ.
Το νόμο πρότεινε μια επιτροπή του Κογκρέσου που έχει συσταθεί για τις σχέσεις των ΗΠΑ με την Κίνα και τον νόμο ενέκρινε στη συνέχεια ομόφωνα με ψήφους 50-0 η Επιτροπή Ενέργειας και Εμπορίου. Σύμφωνα με την επιτροπή που πρότεινε το νόμο η ByteDance έχει στενές σχέσεις με το Πεκίνο και άρα τα κάθε λογής προσωπικά δεδομένα που συλλέγει η ψηφιακή πλατφόρμα από τους περίπου 150 εκατ. ενεργούς χρήστες που έχει στις ΗΠΑ είναι στη διάθεση του κινεζικού κράτους.
Παρόμοιες κατηγορίες και ανάλογες ενέργειες έχουν κάνει οι ΗΠΑ στο πρόσφατο παρελθόν για εταιρείες τηλεπικοινωνιών της Κίνας ενώ μόλις πριν από λίγες μέρες ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν είπε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο απαγόρευσης της πώλησης των νέων μοντέλων κινεζικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ επειδή διαθέτουν κάμερες, μικρόφωνα και αισθητήρες και καθώς έχουν επίσης σύνδεση στο Διαδίκτυο οι Αμερικανικές Αρχές ασφαλείας φοβούνται ότι θα μπορούν τα οχήματα αυτά να χρησιμοποιηθούν για κατασκοπία περνώντας κοντά ή έξω από κρίσιμες εγκαταστάσεις και υποδομές των ΗΠΑ και καταγράφοντας εικόνες και στοιχεία για αυτές που θα τα μεταδίδουν απευθείας στις μυστικές υπηρεσίες της Κίνας.
Μένει τώρα να δούμε αν τελικά θα ψηφιστεί αυτό το νομοσχέδιο, τι σκοπεύει να κάνει η ByteDance αν αυτό συμβεί αλλά και τι ενδεχομένως θα κάνει το Πεκίνο είτε για να βρεθεί μια διέξοδος που να τους ικανοποιεί όλους είτε αν δεν υπάρξει κάποιου είδους συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές αν θα προχωρήσει σε κάποια αντίδραση ή ανάλογο αντίμετρο αφού η Κίνα αποτελεί στρατηγική αγορά για πολλές αμερικανικές εταιρείες.
Naftemporiki.gr