Σε μια κοινή δέσμευση προχώρησαν 20 κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας σχετικά με την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης της τεχνητής νοημοσύνης στις φετινές εκλογές.
Ειδικότερα, στοχεύουν στα λεγόμενα deepfakes, τα οποία είναι τεχνητά βίντεο που χρησιμοποιούν παραπλανητικό ήχο, βίντεο και εικόνες για να μιμηθούν βασικά ενδιαφερόμενα μέρη σε εκλογές ή για να παρέχουν ψευδείς πληροφορίες.
Η Microsoft, η Meta, η Google, η Amazon, η IBM, η Adobe και ο σχεδιαστής τσιπ Arm υπέγραψαν τη συμφωνία. Οι startups τεχνητής νοημοσύνης OpenAI, Anthropic και Stability AI εντάχθηκαν επίσης στην ομάδα, μαζί με εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως Snap, Tik Tok και X.
Οι τεχνολογικές πλατφόρμες προετοιμάζονται για μια τεράστια χρονιά εκλογών σε όλο τον κόσμο που επηρεάζουν πάνω από τέσσερα δισεκατομμύρια ανθρώπους σε περισσότερες από 40 χώρες. Η άνοδος του περιεχομένου που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη έχει οδηγήσει σε σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την παραπληροφόρηση που σχετίζονται με τις εκλογές, με τον αριθμό των deepfakes που έχουν δημιουργηθεί να αυξάνεται κατά 900% κάθε χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία από την Clarity, μια εταιρεία μηχανικής εκμάθησης.
Η παραπληροφόρηση στις εκλογές ήταν ένα σημαντικό πρόβλημα που χρονολογείται από την προεδρική εκστρατεία του 2016, όταν Ρώσοι ηθοποιοί βρήκαν φθηνούς και εύκολους τρόπους να διαδώσουν ανακριβές περιεχόμενο σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Οι νομοθέτες ανησυχούν ακόμη περισσότερο σήμερα με την ταχεία άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης.
«Υπάρχει λόγος σοβαρής ανησυχίας για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να παραπλανήσει τους ψηφοφόρους σε εκστρατείες», δήλωσε ο Τζος Μπέκερ, ένας Δημοκρατικός γερουσιαστής στην Καλιφόρνια, σε συνέντευξή του. «Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε ορισμένες εταιρείες να έρχονται στο τραπέζι, αλλά αυτή τη στιγμή δεν βλέπω αρκετές λεπτομέρειες, επομένως πιθανότατα θα χρειαστούμε νομοθεσία που να θέτει σαφή πρότυπα».
Εν τω μεταξύ, οι τεχνολογίες ανίχνευσης και υδατοσήμανσης που χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό των deepfakes δεν έχουν προχωρήσει αρκετά γρήγορα ώστε να συμβαδίζουν. Προς το παρόν, οι εταιρείες απλώς συμφωνούν για το τι ισοδυναμεί με ένα σύνολο τεχνικών προτύπων και μηχανισμών ανίχνευσης.
Έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους για να καταπολεμήσουν αποτελεσματικά το πρόβλημα, το οποίο έχει πολλά επίπεδα.
Η είδηση της συμφωνίας έρχεται μια ημέρα αφότου ο δημιουργός του ChatGPT OpenAI ανακοίνωσε το Sora, το νέο του μοντέλο για βίντεο που δημιουργείται από AI. Το Sora λειτουργεί παρόμοια με το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης δημιουργίας εικόνων του OpenAI, DALL-E. Ένας χρήστης πληκτρολογεί μια επιθυμητή σκηνή και ο Sora θα επιστρέψει ένα βίντεο κλιπ υψηλής ευκρίνειας. Το Sora μπορεί επίσης να δημιουργήσει βίντεο κλιπ εμπνευσμένα από στατικές εικόνες και να επεκτείνει τα υπάρχοντα βίντεο ή να συμπληρώσει καρέ που λείπουν.
Οι συμμετέχουσες εταιρείες στη συμφωνία συμφώνησαν σε οκτώ δεσμεύσεις υψηλού επιπέδου, συμπεριλαμβανομένης της αξιολόγησης των κινδύνων του μοντέλου, της «επιδίωξης» και της αντιμετώπισης της διανομής τέτοιου περιεχομένου στις πλατφόρμες τους και της παροχής διαφάνειας σε αυτές τις διαδικασίες στο κοινό. Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες εθελοντικές δεσμεύσεις στον κλάδο της τεχνολογίας και πέραν αυτής, η ανακοίνωση διευκρίνισε ότι οι δεσμεύσεις ισχύουν μόνο «όπου σχετίζονται με τις υπηρεσίες που παρέχει κάθε εταιρεία».
Πηγή: CNBC