Skip to main content

Νέος δικαστικός πονοκέφαλος ύψους 3,5 δισ. ευρώ για το Facebook

Η πλατφόρμα κατηγορείται για εκβιαστικές τακτικές απόσπασης προσωπικών δεδομένων των χρηστών της

Πριν από δύο χρόνια η Λίζα Λόβντχαλ Γκόρμσεν που είναι ακαδημαϊκός νομικός σύμβουλος στη Βρετανία κατέθεσε μήνυση εναντίον της Metα, μητρικής εταιρείας των Facebook, Instagram, WhatsApp και Threads.

Η μήνυση έγινε για λογαριασμό περίπου 45 εκατομμύρια χρηστών του Facebook οι οποίοι κατηγορούν την πλατφόρμα ότι ασκεί εκβιαστικές τακτικές απόκτησης προσωπικών δεδομένων των χρηστών τα οποία στη συνέχεια είτε αξιοποιεί σε άλλες πλατφόρμες της εταιρείας όπως το Instagram ή τα παραδίδει σε τρίτους. Οι χρήστες ζητούν αποζημίωση ύψους τριών δισ. ευρώ.

Η μήνυση συζητήθηκε στα αρμόδια δικαστικά όργανα της Βρετανίας το 2023 και απορρίφθηκε. Όμως την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου η έφεση που είχε καταθέσει η Γκόρμσεν έγινε αποδεκτή και αποφασίσθηκε η μήνυση να συζητηθεί στο Competition Appeal Tribunal. Πρόκειται για ένα εξειδικευμένο δικαστικό όργανο της Βρετανίας με διεπιστημονική πείρα στο δίκαιο, τα οικονομικά, τις επιχειρήσεις και τη λογιστική, και έχει ως αποστολή να εκδικάζει και να αποφασίζει υποθέσεις που αφορούν θέματα ανταγωνισμού ή οικονομικών κανονιστικών θεμάτων.

Δεν ορίστηκε ακόμη ημερομηνία της δίκης αλλά ορίστηκε ότι αξιώσεις θα έχουν οι χρήστες του Facebook στη Βρετανία που διατηρούσαν λογαριασμό στην πλατφόρμα από τον Φεβρουάριο του 2016 ως τον Οκτώβριο του 2023.

Πίσω από την μήνυση βρίσκεται η εταιρεία Innsworth που στηρίζεται από ένα επενδυτικό fund και η εταιρεία αυτή έχει χρηματοδοτήσει παρόμοιες μαζικού χαρακτήρα μηνύσεις εναντίον κολοσσών όπως η Mastercard, η Ericsson και η Volkswagen.

Η Metα όπως ήταν αναμενόμενο δεν υποδέχτηκε καθόλου καλά την απόφασή αυτή και σε δήλωση της αναφέρει ότι «η μήνυση δεν έχει καμιά ουσιαστική βάση και αξία και θα αντιμετωπίσουμε την κατάσταση πολύ δυναμικά». Να σημειωθεί ότι η Metα το 2023 συμφώνησε να καταβάλει 725 εκατ. δολάρια σε χρήστες του Facebook στις ΗΠΑ για ομαδική μήνυση παραβίασης της προσωπικής ζωής των χρηστών.

Naftemporiki.gr