Τον Απρίλιο του 2024 είναι προγραμματισμένος να διεξαχθεί στο Άμπου Ντάμπι, το Yas Marina Circuit, ένας αγώνας της Φόρμουλα 1 που θα γράψει ιστορία. Όχι γιατί θα δούμε μέσα στα μονοθέσια αγωνιστικά αυτοκίνητα τον Μαξ Φερστάπεν, τον Λιούις Χάμιλτον και τους άλλους κορυφαίους πιλότους της F1 αλλά επειδή η θέση του οδηγού θα είναι… άδεια.
Αυτό το Γκραν Πρι θα γίνει με αυτόνομα αυτοκίνητα που θα ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης ώστε να μπορούν να κινούνται με ταχύτητες 300 χλμ./ώρα χωρίς να υπάρχει κίνδυνος συγκρούσεων. Η ιταλική εταιρεία Dallara παρουσίασε σε συνέδριο τεχνολογίας στο Ντουμπάι το Dallara Super Formula SF23, ένα αυτόνομο όχημα F1 που θα λάβει μέρος στην αναμέτρηση θέλοντας να κατακτήσει την πρώτη θέση και το βραβείο των περίπου 2 εκατ. ευρώ για τον νικητή.
Το όχημα βάρους 690 κιλών είναι εξοπλισμένο με κάμερες που περιβάλλουν το όχημα, δίνοντάς του θέα 360 μοιρών, μαζί με συστήματα GPS για να κατανοήσει τη θέση του στην πίστα και αισθητήρες ραντάρ και LiDAR που μπορούν να ανιχνεύσουν εμπόδια και άλλα αυτοκίνητα και να εκτιμήσουν αποστάσεις.
Όλα αυτά θα ελέγχονται από έναν υπολογιστή στερεωμένο στο κάθισμα όπου θα καθόταν κανονικά ο οδηγός. Επίσης, δεν θα υπάρχει ανάγκη για ομάδα στο δωμάτιο ελέγχου για την παρακολούθηση του καυσίμου, της πίεσης των ελαστικών και της φθοράς καθώς όλες αυτές οι πληροφορίες θα τροφοδοτούνται αυτόματα στο κεντρικό σύστημα του οχήματος και θα εμφανίζονται στην οθόνη που θα διαθέτει.
Ένας εξελιγμένος αλγόριθμος θα διαβάζει όλα τα δεδομένα και θα οδηγεί το αυτοκίνητο στην πίστα μαθαίνοντας πώς να κινείται ολοένα και πιο γρήγορα με ασφάλεια μετά από κάθε γύρο. Έχουν πραγματοποιηθεί κόντρες ανάμεσα σε δύο αγωνιστικά οχήματα αλλά είναι η πρώτη φορά που γίνει κανονικός αγώνας με δέκα αυτόνομα οχήματα.
Όπως είναι ευνόητο το ενδιαφέρον είναι τεράστιο αφού θα δοκιμαστούν τεχνολογίες που θα μπορούν να εφαρμοστούν στη συνέχεια και στα συμβατικά αυτόνομα οχήματα που αρχίζουν πλέον να μπαίνουν στην καθημερινότητα του σύγχρονου ανθρώπου και ήδη σε διάφορες χώρες (ΗΠΑ, Βρετανία) έχει δοθεί άδεια λειτουργίας αυτόνομων οχημάτων τόσο για ιδιωτική χρήση όσο και για υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών (ταξί, λεωφορεία). Επιπλέον οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης που θα αναπτυχθούν για αυτόν τον σκοπό είναι βέβαιο ότι θα μπορούν είτε οι ίδιες είτε με κάποιες τροποποιήσεις να αποκτήσουν και άλλες εφαρμογές σε διάφορους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.
Naftemporiki.gr