Skip to main content

Ιπτάμενο αυτοκίνητο με τεχνολογία της NASA

Ένα σχέδιο του Epiphany Transporter. πηγή φωτό (Applied eVTOL Concepts)

Το όχημα θα κινείται με σύστημα προώθησης που έχει τεστάρει η αμερικανική διαστημική υπηρεσία.

Η ιδέα των ιπτάμενων αυτοκινήτων παρέμενε επί χρόνια ένα όραμα που υλοποιούνταν μόνο σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας και σε κόμικ όπως το «The Jetsons». Τα τελευταία χρόνια πολλές νεοφυείς εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν ριχτεί στη μάχη της κατασκευής ιπτάμενων οχημάτων που μπορούν να κινούνται στο δρόμο όπως ένα αυτοκίνητο αλλά αν χρειαστεί μπορούν να απογειώνονται και να πραγματοποιούν πτήσεις. Διαφόρων ειδών μοντέλα ιπτάμενων αυτοκινήτων έχουν κάνει την εμφάνιση τους στην μορφή πρωτοτύπων και μπαίνουν σε φάση δοκιμών ενώ συχνά δημοσιεύονται από εταιρείες ή εφευρέτες σχέδια τέτοιων ιπτάμενων οχημάτων.
Η εταιρεία, Applied eVTOL Concepts, υποστηρίζει ότι έχει σχεδιάσει ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο αξιοποιώντας μια επαναστατική τεχνολογία που θα καταστήσει τα ιπτάμενα αυτοκίνητα το όχημα μετακίνησης των ανθρώπων στο κοντινό μέλλον. Πρόκειται για ένα σύστημα πρόωσης που δοκίμασε με επιτυχία η NASA και θα χρησιμοποιήσει όπως υποστηρίζει η εταιρεία στο δικό της μοντέλο ιπτάμενου αυτοκινήτου.

Το Epiphany Transporter είναι ένα όχημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL) που έχει τελική ταχύτητα 258 χλμ./ώρα και παράγει λιγότερο από 55 ντεσιμπέλ θορύβου σε ύψος 15 μέτρων που είναι κάπου μεταξύ της έντασης μιας σταθερής βροχόπτωσης (50 dB) και της κανονικής ανθρώπινης συνομιλίας (60 dB).

Το όχημα έχει μέγεθος παρόμοιο με αυτό ενός Tesla Model S, είναι διθέσιο με χώρο για αποσκευές και σύμφωνα με την εταιρεία χωράει σε ένα τυπικό γκαράζ. Το μυστικό φαίνεται να είναι οι αγωγοί ώθησης κατά μήκος των πλευρών και του πίσω μέρους του Epiphany Transporter, το οποίο οι επιστήμονες στο Ερευνητικό Κέντρο Ames της NASA βρήκαν το 2002 ότι παράγουν σημαντική ποσότητα ώσης (ενέργεια ώθησης), τη φυσική δύναμη που τροφοδοτεί τους κινητήρες αεριωθουμένων και τα ελικόπτερα.
Η σχεδίαση με αγωγούς έχει επίσης το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι θωρακίζει τις περιστρεφόμενες λεπίδες μέσα στον αγωγό που δημιουργούν την ώθηση. Ο σχεδιασμός αυτός έχει βελτιωθεί σημαντικά από τότε που δοκιμάστηκε για πρώτη φορά από την NASA και η εταιρεία πιστεύει ότι έχει καταφέρει να βρει τρόπο εφαρμογής αυτής της τεχνολογίας σε ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο.

Naftemporiki.gr