Η εφαρμογή Tik Tok έχει χαρακτηριστεί ως η πιο εθιστική συνήθεια στην καθημερινή ζωή των νέων. Η εφαρμογή δημιουργήθηκε το 2016 από την κινεζική εταιρία ByteDance και πιο συγκεκριμένα από τον Κινέζο Άλεξ Ζου.
Το Tik Tok έχει εισχωρήσει στην καθημερινότητα μας με τρομακτική επιτυχία, γεγονός που αποδεικνύεται στην επιρροή που ασκεί κυρίως στη νέα γενιά. Η απλή χρήση της πλατφόρμας, σε συνδυασμό με την ευκολία στην πλοήγηση έχει διευκολύνει την εξάπλωση της σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, ξεκινώντας από τις πιο μικρές. Η δυναμική του Tik Tok προκαλεί ψυχική εξάρτηση περισσότερο στους νέους καθώς η πλειοψηφία δεν φιλτράρει σωστά ότι παρακολουθεί με στόχο να διεισδύσει στην μόδα της σημερινής εποχής.
Μια νέα γενιά influencers έκανε την εμφάνιση της ψηφιακά και έφερε τα πάνω κάτω στον κόσμο των social media αλλά και στην μουσική βιομηχανία, καθώς λόγω του οπτικοακουστικού συνδυασμού έφτασε να μετράει προβολές αλλά και χρήση μεγαλύτερη από αυτή του You Tube. Δημιούργησε έτσι ένα βασικό εργαλείο για την διαμόρφωση των σύγχρονων τάσεων της εποχής σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Άτομα νεαρής ηλικίας ψυχαγωγούνται, ενημερώνονται αλλά και παίρνουν εύκολα δημόσια θέση για θέματα της επικαιρότητας. Την ίδια στιγμή προβάλουν τον εαυτό τους με μεγάλη ευκολία. Θετική ή αρνητική η επίδραση της εφαρμογής; Ερώτημα που κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με ακρίβεια. Η χρήση του Tik Tok μπορεί να είναι ελεγχόμενη από γονείς σε παιδία μικρών ηλικιών αλλά από την άλλη το μέτρο του ελέγχου μπορεί να ξεφύγει από έφηβους ηλικιών 12-17.
Η «έξυπνη» εφαρμογή συνδυάζει δυνατότητες από τις κορυφαίες άλλες τρεις (Facebook, Instagram, You Tube) σε μια, καθώς μπορείς να συνομιλήσεις, να ανεβάσεις βίντεο και φωτογραφίες σε συνδυασμό με μουσική της επιλογής. Για να μπει κάποιος στις τάσεις της εφαρμογής αρκεί ένα βίντεο του να έχει τα απαραίτητα “views”. Τις περισσότερες φορές μπορεί να αποφέρει και χρηματικό κέρδος στους δημιουργούς, κεντρίζοντας έτσι περισσότερο ενδιαφέρον καθιστώντας την ακόμη πιο ελκυστική για αδιάκοπη χρήση.
Η καθημερινή ενασχόληση του Tik Tok έχει χαρακτηριστεί ως μια νέα πραγματικότητα στην ζωή των νέων αλλά όχι μόνο. Αρκετοί «επηρεαστές» έχουν εκμεταλλευτεί την καθημερινή χρήση παρουσιάζοντας απόψεις για επίκαιρα γεγονότα, προιόντα αγοράς προσελκύοντας εταιρίες με σκοπό την συνεργασία και την στόχευση κέρδους. Σατιρικά βίντεο με διάσημα πρόσωπα που απασχολούν την επικαιρότητα, επίδειξη της καθημερινότητας οικογενειών με ιδιαιτερότητες, κατοικίδια κ.α.
Η χρήση στο διαδίκτυο και στις σύγχρονες εφαρμογές δεν περιορίζεται ολοκληρωτικά στους νέους, είναι ένα κομμάτι αναπόφευκτο καθώς τις περισσότερες φορές η χρήση είναι ανεξέλεγκτη. Καμία εφαρμογή δεν είναι επιζήμια προς τον άνθρωπο, σε κάθε περίπτωση πρέπει να θέτονται όρια στη χρήση αλλά ιδιαίτερα στην επιρροή που μας δημιουργεί. Το σωστό προσωπικό φιλτράρισμα είναι το παν και βασική προϋπόθεση να μην ξεχνάμε την πραγματικότητα που βιώνουμε η οποία μας οφείλει να μας επαναφέρει.