Μέχρι στιγμής, τα ηλεκτρικά αεροσκάφη θεωρούνταν περισσότερο ως όραμα για το μέλλον, επειδή απαιτούν εξαιρετικά ισχυρές μπαταρίες. Ωστόσο, η κινεζική εταιρεία κατασκευής συσσωρευτών CATL παρουσίασε μια ειδική μπαταρία για ηλεκτρικά αεροσκάφη που έχει διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα από τις συνηθισμένες μπαταρίες.
Η CATL είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο και ανακοίνωσε τον νέο τύπο «συμπυκνωμένης μπαταρίας» που βασίζεται σε ιόντα λιθίου, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης.
Η εταιρεία δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για τη σύνθεση, αλλά έδωσε στη δημοσιότητα έναν αριθμό που προκάλεσε σάλο στους ειδικούς. Η νέα μπαταρία έχει ενεργειακή πυκνότητα η οποία φτάνει ως και τα 500 βατώρες ανά κιλό, όταν οι πιο σύγχρονες μπαταρίες που διαθέτουμε ως τώρα έχουν αντίστοιχη πυκνότητα 160 βατώρες/κιλό.
Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία της CATL θα είναι σημαντικά ελαφρύτερη απ’ ό,τι ισχύει τώρα. Εάν αυτές οι ς κυψέλες επιτυγχάνουν επίσης περίπου 500 βατώρες ανά κιλό, αυτό θα μπορούσε να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην γκάμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, μια συστοιχία 100 kWh θα ζυγίζει μόλις 200 κιλά, όταν οι μπαταρίες στα πιο σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ζυγίζουν πάνω από 700 κιλά .
Τα προηγούμενα μοντέλα της εταιρείας παράγουν μόνο λίγο περισσότερο από το μισό σε 255 watt την ώρα, ανά κιλό.
Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι συνεργάζεται ήδη με κατασκευαστές ηλεκτρικών αεροσκαφών. Με την εμπειρία από τον κλάδο, στόχος είναι η βελτιστοποίηση των μπαταριών έτσι ώστε να πληρούν όλες τις παραμέτρους ασφαλείας του κλάδου των αερομεταφορών.
Βιομιμητική τεχνολογία
Πριν τη χρησιμοποιήσει σε αεροσκάφη, η CATL θα ήθελε επίσης να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία σε μικρότερη κλίμακα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η CATL κατάφερε να μειώσει το βάρος των μπαταριών χάρη στη χρήση ενός νέου ηλεκτρολύτη υψηλής αγωγιμότητας και την υιοθέτηση βιομιμητικής τεχνολογίας από την ίδια τη φύση. Η διάθεσή των νέων μπαταριών στην αγορά ενδεχομένως να ξεκινήσει από τα τέλη της χρονιάς.