Skip to main content

Μπορούν τα chatbots να σχεδιάσουν ταξίδια;

Οι αεροπορικές εταιρείες και τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία επενδύουν περισσότερους πόρους για να διερευνήσουν πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης στο σχεδιασμό και τις κρατήσεις διακοπών.

Ο ενθουσιασμός γύρω από το chatbot ChatGPT της OpenAI και τη νέα έκδοση της μηχανής αναζήτησης Bing της Microsoft με τεχνητή νοημοσύνη ωθεί πολλές βιομηχανίες να επενδύσουν ενέργεια στην ανάπτυξη τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, σημειώνει η Wall Street Journal.

Ωστόσο, θα έπρεπε να εμπιστευτείτε ένα ρομπότ για να προγραμματίσετε τις επόμενες διακοπές σας;

Οι αεροπορικές εταιρείες και τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσουν στις ανάγκες εξυπηρέτησης πελατών. Τώρα επενδύουν περισσότερους πόρους για να διερευνήσουν πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης στο σχεδιασμό και την κράτηση διακοπών.

Καθώς αναβαθμίζονται, ωστόσο, οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ChatGPT και το Bing εάν ενδιαφέρονται να δοκιμάσουν την AI για να βοηθήσουν στον προγραμματισμό ενός ταξιδιού. Η Wall Street Journal τις τελευταίες δύο εβδομάδες έθεσε ερωτήσεις σχετικές με ταξίδια και στις δύο με την ελπίδα να καθορίσει πόσο χρήσιμες είναι αυτή τη στιγμή. Τα αποτελέσματα ήταν ανάμεικτα. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι έτοιμη να κάνει μέρος της έρευνας για τον προγραμματισμό των διακοπών, αλλά μπορεί ακόμα να κάνει λάθη. Και δεν είναι ακόμη έτοιμη να αυτοματοποιήσει ολόκληρη τη διαδικασία.

Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να σχεδιάσει τις τέλειες διακοπές;

Όταν η WSJ έθεσε ερωτήματα σχετικά με ταξίδια στο ChatGPT και στη νέα έκδοση του Bing, και οι δύο πλατφόρμες παρείχαν συστάσεις τόσο ευρείες όσο η εύρεση φθηνών προορισμών διακοπών στην Ευρώπη και τόσο συγκεκριμένες όσο η εύρεση ιδιωτικών πρακτόρων εκδρομών με σκάφος στη Λισαβόνα. Το chatbot του Bing μπορεί να δημιουργήσει έναν πίνακα σύγκρισης ξενοδοχείων. Αλλά όταν του ζητήθηκε να παράσχει πληροφορίες σχετικά με τις ανέσεις θεματικών πάρκων που είναι διαθέσιμες στους επισκέπτες σε ξενοδοχεία κοντά στο Walt Disney World, και οι δύο πλατφόρμες απάντησαν αρχικά με ανακρίβεια.

Το GhatGPT απάντησε ότι μόνο οι επισκέπτες που διαμένουν σε ξενοδοχεία που ανήκουν στη Disney μπορούν να επωφεληθούν από τον επιπλέον χρόνο στα θεματικά πάρκα τα πρωινά, ενώ και ορισμένα άλλα ξενοδοχεία προσφέρουν αυτό το όφελος. Η Bing ανέφερε την πρόσβαση στην καταργημένη πλέον υπηρεσία FastPass+ ως προνόμιο σε ένα από τα ξενοδοχεία.

THE WALL STREET JOURNAL

Η δημόσια έκδοση του ChatGPT που δοκιμάζουν πολλοί άνθρωποι δεν ψάχνει στο διαδίκτυο για τις απαντήσεις της, λέει μια εκπρόσωπος του OpenAI, πράγμα που σημαίνει ότι η γνώση του για τον κόσμο μετά το 2021 είναι περιορισμένη. Το μοντέλο στο οποίο στηρίζεται το chatbot είναι επίσης ευαίσθητο στον τρόπο διατύπωσης των ερωτήσεων και συχνά μαντεύει ποια απάντηση ήθελε ο χρήστης αντί να κάνει διευκρινιστικές ερωτήσεις, λέει η ίδια. Όταν οι χρήστες συναντούν λανθασμένες πληροφορίες, μπορούν να παρέχουν ανατροφοδότηση.

Όσον αφορά το νέο Bing, το οποίο βρίσκεται ακόμη σε προεπισκόπηση και όπως το ChatGPT απαιτεί εγγραφή πριν από τη χρήση, η ακρίβεια και η λεπτομέρεια των απαντήσεων εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις πληροφορίες που είναι προσβάσιμες στο διαδίκτυο.

«Σε τελική ανάλυση, το Bing εξακολουθεί να είναι μια μηχανή αναζήτησης και λειτουργεί θεμελιωδώς με τον τρόπο που λειτουργεί μια μηχανή αναζήτησης», επισημαίνει ο Divya Kumar, επικεφαλής μάρκετινγκ αναζήτησης και τεχνητής νοημοσύνης στη Microsoft. Εάν οι πληροφορίες που συλλέγει το chatbot του Bing από τον ιστό είναι λανθασμένες, η απάντησή του θα είναι λανθασμένη.

Το Bing δεν διαθέτει εργαλείο για την αποθήκευση ή την κοινή χρήση των αποτελεσμάτων μιας συνομιλίας – ο χρήστης πρέπει να αντιγράψει και να επικολλήσει τα αποτελέσματα αλλού. Και οι συνομιλίες με το Bing περιορίζουν τον αριθμό των φορών που μπορεί να απαντήσει ένας χρήστης.

Οι ταξιδιωτικοί εμπειρογνώμονες συνιστούν ωστόσο να προσεγγίσουμε τις πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης ως σημείο εκκίνησης.

Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να βοηθήσει σε θέματα εξυπηρέτησης πελατών;

Η Cherie Luo, φοιτήτρια ΜΒΑ στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και δημιουργός περιεχομένου, αποφάσισε να απευθυνθεί στο ChatGPT για βοήθεια όταν η ίδια και μια ομάδα φίλων της βρέθηκαν κολλημένοι σε ένα αεροδρόμιο της Χαβάης κατά τη διάρκεια μιας εξάωρης καθυστέρησης της πτήσης τους τον Δεκέμβριο.

«Ήταν απίστευτα απογοητευτικό», λέει η κ. Luo, προσθέτοντας ότι γύρισε μερικά βίντεο για να τα χρησιμοποιήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Την επόμενη μέρα η Luo λέει ότι αποφάσισε να στείλει email στη Hawaiian Airlines -και ζήτησε τη βοήθεια του ChatGPT. Ζήτησε από την πλατφόρμα να γράψει ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου το οποίο περιγράφει ως «ευγενικό αλλά αυστηρό και ελαφρώς παθητικά επιθετικό».

Το ChatGPT παρήγαγε γρήγορα ένα πρότυπο για εκείνη. Αν και το email που συνέταξε η τεχνητή νοημοσύνη απαιτούσε κάποια επεξεργασία, λέει ότι έβγαλε μεγάλο μέρος της συναισθηματικής εργασίας από την εμπειρία. Η κ. Luo λέει ότι η Hawaiian Airlines απάντησε στο email που δημιούργησε με το ChatGPT, αλλά δεν προσέφερε αποζημίωση.

naftemporiki.gr