Μια αγωγή-ορόσημο από το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κατά της Google της Alphabet (GOOGL.O) για την κυριαρχία της στη διαφημιστική τεχνολογία θα μπορούσε να βοηθήσει τους αντιπάλους και τους ιστότοπους που πωλούν διαφημιστικό χώρο, αλλά αφήνει ένα αβέβαιο μέλλον για τους ίδιους τους διαφημιζόμενους, δήλωσαν εμπειρογνώμονες στο Reuters.
Η καταγγελία του Υπουργείου Δικαιοσύνης κατά της Google την Τρίτη κάλεσε την εταιρεία να εκποιήσει το Google Ad Manager, μια σειρά εργαλείων, μεταξύ των οποίων ένα που επιτρέπει στους ιστότοπους να θέτουν διαφημιστικό χώρο προς πώληση και ένα άλλο που χρησίμευε ως αγορά διαφημίσεων που ταίριαζε αυτόματα τους διαφημιζόμενους με τους εν λόγω εκδότες.
Εάν η αγωγή του Υπουργείου Δικαιοσύνης επιτύχει, «οι διαφημιστές και οι εκδότες θα μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερη επιρροή με περισσότερες επιλογές με την επέκταση των παικτών – και κατά συνέπεια περισσότερο ανταγωνισμό», δήλωσε ο Neil Begley της Moody’s Investors Service.
Η Apple Inc (AAPL.O), η οποία αναπτύσσει σταθερά την εκκολαπτόμενη διαφημιστική επιχείρησή της και την προωθεί ως εστιασμένη στην προστασία της ιδιωτικής ζωής, θα μπορούσε να είναι κερδισμένη εάν οι διαφημίσεις της Google γίνουν λιγότερο αποτελεσματικές, δήλωσε ο Brian Mandelbaum, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μάρκετινγκ Attain.
Η Apple έχει τη δυνατότητα να γίνει νέα κυρίαρχη δύναμη
Στελέχη της διαφημιστικής βιομηχανίας λένε ότι η δουλειά της Google στην τοποθέτηση διαφημίσεων σε ιστότοπους που δεν της ανήκουν δίνει στην Google πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την αποτελεσματικότητα μιας διαφήμισης.
Η Apple έχει «τη δυνατότητα να γίνει μια νέα κυρίαρχη δύναμη», στη διαφήμιση, επειδή η Apple διαθέτει δεδομένα μέσω της ιδιοκτησίας των τηλεφώνων, του προγράμματος περιήγησης στο διαδίκτυο Safari και της διανομής εφαρμογών μέσω του App Store, είπε.
Οι ανταγωνιστές της Google στην τεχνολογία διαφημίσεων δημιουργούν όλο και περισσότερο προϊόντα που εξυπηρετούν τόσο τους εκδότες, όπως οι ειδησεογραφικές ιστοσελίδες, οι οποίες πωλούν διαφημιστικό χώρο, όσο και τους διαφημιστές που αγοράζουν διαφημίσεις, όπως κάνει σήμερα η Google, δήλωσε ο Paul Bannister, επικεφαλής στρατηγικής της CafeMedia, η οποία βοηθά μικρούς και μεσαίους εκδότες να πωλούν διαφημιστικό χώρο.
Εάν η Google αναγκαστεί να εκποιήσει τα εργαλεία που εξυπηρετούν τους εκδότες, αυτό θα ωφελήσει ανταγωνιστές όπως η Xandr, η οποία ανήκει στη Microsoft (MSFT.O), που θα εξακολουθήσουν να συνεργάζονται και με τις δύο πλευρές του οικοσυστήματος αγοράς διαφημίσεων, δήλωσε ο Bannister.
Με περισσότερες επιλογές εκτός της Google, οι εκδότες θα έχουν μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με το πόσο μπορούν να πουλήσουν διαφημιστικό χώρο και θα μπορούσαν τελικά να πληρώσουν λιγότερα τέλη, δήλωσε ο Mandelbaum.
Εάν η αγωγή είναι επιτυχής, θα μπορούσε να είναι «η αρχή σοβαρών αλλαγών στο επιχειρηματικό μοντέλο της Google», δήλωσε ο Paul Gallant, διευθύνων σύμβουλος της Cowen Washington Research Group.
Πηγή: Reuters