Skip to main content

O Γουόρεν Μπάφετ αποκαθήλωσε μέσω Κίνας τον Ελον Μασκ από την πρώτη θέση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Πολύ δύσκολο είναι το φετινό καλοκαίρι για τον Ελον Μασκ αφού μετά από αρκετά χρόνια οι επιχειρηματικές του δραστηριότητες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Η προσπάθεια του να εξαγοράσει το Twitter εξελίσσεται εν μέσω διαφόρων προβλημάτων ενώ τον τελευταίο μήνα η Tesla κλυδωνίζεται. Στις αρχές Ιουνίου ο Μασκ ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε περικοπές του προσωπικού της αυτοκινητοβιομηχανίας της τάξης του 10% εξαιτίας του κακού οικονομικού περιβάλλοντος. Λίγες μέρες μετά ο Μασκ ανακοίνωσε ότι τα νέα εργοστάσια της Tesla σε Γερμανία και ΗΠΑ για διαφόρους λόγους χάνουν δισεκατομμύρια. Πριν από λίγα 24ωρα η Tesla ανακοίνωσε απογοητευτικό β’ τρίμηνο παραδόσεων με πτώση της τάξης του 18% και τώρα για πρώτη φορά χάνει την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις.

Στην κορυφή ανέβηκε η εταιρεία BYD που εδρεύει στην Κίνα και ένας από τους βασικούς της επενδυτές είναι ο Γουόρεν Μπάφετ ο οποίος θεώρησε καλή τοποθέτηση των κεφαλαίων του στη βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά απέναντι από την Tesla και τον Μασκ. Η BYD έχει πωλήσεις 640 χιλιάδων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του 2022 ενώ η Tesla δεν έκανε 564 χιλιάδες πωλήσεις. Οι εκτιμήσεις των στελεχών της BYD είναι ότι μέχρι το τέλος του έτους οι πωλήσεις της εταιρείας θα αγγίξουν τα 1,5 εκατ. οχήματα.

Η Tesla από την πλευρά της υποστηρίζει ότι το πρόβλημα της εντοπίζεται στην κινεζική αγορά αφού οι πωλήσεις της εκεί υποχώρησαν εξαιτίας προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και άλλων ζητημάτων που προκάλεσαν η πανδημία και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί. Όπως ήταν αναμενόμενο η εξέλιξη αυτή προκάλεσε νέα υποχώρηση της τιμής της Tesla κατά 3% ενώ αναλυτές της Γουολ Στριτ προβλέπουν βουτιά της μετοχής που μπορεί να φτάσει μέχρι το 40% της τιμής της αν συνεχιστεί ο μειωμένος ρυθμός παραδόσεων. Η Tesla από την πλευρά της κάνει λόγο για προσωρινά προβλήματα που σύντομα θα επιλυθούν.