Skip to main content

Στολές απτικής τεχνολογίας για το metaverse φτιάχνει η Metα

Καθημερινά επιβεβαιώνεται η στοχοπροσήλωση της Metα, της μητρικής εταιρείας του Facebook, στο πρότζεκτ του metaverse. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ έχει διατρανώσει σε όλους τους τόνους ότι το μέλλον της εταιρείας που ίδρυσε αλλά και το μέλλον της κοινωνικής δικτύωσης (και όχι μόνο) βρίσκεται στον νέο εικονικό κόσμου του… πολυσύμπαντος. Ανάμεσα στα άλλα η Metα έχει ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη δέκα χιλιάδων ατόμων υψηλής εξειδίκευσης στην Ευρώπη για να εργαστούν αποκλειστικά για την ανάπτυξη του Metaverse.

Στα Reality Labs, τα εργαστήρια της Metα όπου αναπτύσσονται προηγμένες τεχνολογίες, έχουν ξεκινήσει την προσπάθεια δημιουργίας μιας σειράς βοηθημάτων και εργαλείων που θα βοηθούν τους χρήστες του Metaverse να βιώνουν την όσο το δυνατόν ρεαλιστικότερη εμπειρία μέσα όταν βρίσκονται μέσα στον εικονικό κόσμο.

Ο διευθυντής έρευνας των Reality Labs Σον Κέλερ έκανε γνωστό ότι οι τεχνικοί των εργαστηρίων προσπαθούν να δημιουργήσουν αντικείμενα απτικής τεχνολογίας όπως γάντια ή ακόμη και ολόκληρες στολές που θα αυξήσουν την αίσθηση της φυσικότητας σε όσους βρίσκονται μέσα στον εικονικό κόσμο που έρχεται ως ένας αναβαθμισμένος σε πολλά επίπεδα διάδοχος του κυβερνοχώρου.

Ο Κέλερ αποκάλυψε ότι εκτός των άλλων χρησιμοποιείται η αποκαλούμενη «μαλακή ρομποτική» και η τεχνολογία μικρουγρών η οποία έχει εφαρμογές σε διάφορους τομείς. Στόχος είναι η ανάπτυξη ενός επεξεργαστή μικρουγρών υψηλής ταχύτητας ο οποίος θα κινεί κάποια προσθετικά μέλη τα οποία επιτρέπουν στον χρήστη τους να κινείται και να ενεργεί όπως θεωρητικά θα κινούνταν στον πραγματικό κόσμο.

Όπως αναφέρει ο Κέλερ οι συγκεκριμένες τεχνολογίες δεν είναι σύντομα διαθέσιμες στο κοινό. Αυτό όχι μόνο επειδή χρειάζεται αρκετός χρόνος ακόμη για να αναπτυχθούν αυτές οι τεχνολογίες αλλά επειδή όταν δημιουργηθούν θα χρειαστεί επίσης αρκετός χρόνος για να αναπτυχθούν οι μέθοδοι παραγωγής τους σε βιομηχανική κλίμακα ώστε να φτάσουν στα χέρια εκατομμυρίων ή όπως ελπίζει ο Ζάκεμερμπερκ δισεκατομμυρίων χρηστών.