Skip to main content

Σε ιστορικό υψηλό οι online αγορές στην Ελλάδα κατά την περίοδο της Black Friday

Σε ιστορικό υψηλό κινήθηκαν οι online αγορές διαφόρων προϊόντων στην Ελλάδα κατά την “εβδομάδα της Black Friday” με αποκορύφωση την περασμένη Παρασκευή, ημέρα της Black Friday.
 
Πιο αναλυτικά, η άνοδος στην αξία των online αγορών κατά την εβδομάδα από το Σάββατο 21/11 έως και την Παρασκευή 27/11 έφτασε στο 154.9%, σε σχέση με τον μέσο όρο των οκτώ εβδομάδων που προηγήθηκαν. Επιπλέον, ο τζίρος ήταν μεγαλύτερος κατά 43.6% κατά την φετινή περίοδο της Black Friday σε σχέση με πέρυσι, ενώ ο τζίρος σε επίπεδο εβδομάδας ήταν αυξημένος κατά 73.5%. 
 
Επιπλέον, σύμφωνα με τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), φέτος καταγράφηκε και αύξηση επισκεψιμότητας κατά την συγκεκριμένη περίοδο σε σχέση με πέρυσι σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων των μηχανών σύγκρισης τιμών, της τάξης του 78.1%.
 
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του GR.EC.A. (Μάιος 2020), το 2020 η αξία των online αγορών προϊόντων και υπηρεσιών από Έλληνες καταναλωτές σε ελληνικά και διεθνή e-shops θα παρουσιάσει ρυθμό ανάπτυξης 42,7%. Σε απόλυτα μεγέθη, αυτό μεταφράζεται σε συνολική αξία της τάξης των 10,7 δισ. ευρώ.
 
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, που περιλαμβάνονται στην έκθεση “e-Commerce Europe”, η αξία των online αγορών θα είναι φέτος αυξημένη κατά 3,2 δισ. Ευρώ (το 2019 ήταν, επίσης, μια καλή χρονιά για τις online αγορές στην Ελλάδα, καθώς οι καταναλωτές ξόδεψαν 7,5 δισ. ευρώ online).
 
Συνολικά, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η πανδημία αναμένεται να έχει θετική επίδραση στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι online πωλήσεις το 2020 στην περιοχή αναμένεται να ανέλθουν σε 717 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 12,7% σε σχέση με το περασμένο έτος. Το 2019, ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη είχε ανέλθει σε 636 δισ. ευρώ το 2019, διευρυμένος κατά 14,2% έναντι του 2019.
 
Η έρευνα του GR.EC.A. για την online αγοραστική δραστηριότητα το διάστημα της Black Friday, διενεργήθηκε σε συνεργασία με τις μηχανές σύγκρισης τιμών BestPrice και Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group. Τα στοιχεία αντλήθηκαν από 6.603 e-shops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz και από 2.529 e-shops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice.
 
Πηγή: ΣΕΠΕ