Η Άντζελα Τσάο ήταν ενθουσιασμένη για τον ερχομό της κινεζικής Πρωτοχρονιάς. Άρχιζε το έτος του Δράκου. Και ο Δράκος θεωρείται σύμβολο ευημερίας και γονιμότητας. Η πρόεδρος της Foremost Group, είχε μόλις πετύχει να οδηγήσει σε τροχιά ανάκαμψης την οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση, ύστερα από χρόνια προβλημάτων και αναταραχών, ενώ μεγάλωνε έναν 3χρονο γιο, τον Τζέιμς, μαζί με τον σύζυγό της, Τζιμ Μπρέγιερ, δισεκατομμυριούχο με ισχυρή παρουσία στον χώρο των venture capitals.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι Τσάο και Μπρέγιερ είχαν αλλάξει πολλά στη ζωή τους, μετακομίζοντας μεταξύ άλλων από το Μανχάταν στην Bay Area του Όστιν, στην πολιτεία του Τέξας. Είχαν αγοράσει ένα ιταλικό αρχοντικό και ένα ράντσο σε απόσταση μίας ώρας από την κατοικία τους.
Σύμφωνα με αναλυτικό ρεπορτάζ της WSJ, που στηρίχθηκε σε συνεντεύξεις με οικεία πρόσωπα της Τσάο, που ήταν κοντά της την ημέρα του θανάτου της, η 50χρονη είχε καλέσει στις 9 Φεβρουαρίου, επτά πρώην συμφοιτήτριές της από το Χάρβαρντ για να γιορτάσουν τον ερχομό του κινεζικού έτους στο ράντσο.
Πρόκειται για έναν εντυπωσιακό χώρο με 12 σταύλους αλόγων, πισίνες, γήπεδο μπάσκετ και έναν ξενώνα 10 δωματίων. Οι φίλες της έφτασαν το απόγευμα της Παρασκευής και πέρασαν την επόμενη μέρα απολαμβάνοντας τη ζωή σε ένα μέρος πολύ διαφορετικό από τη Νέα Υόρκη, όπου είχαν μεγαλώσει. Το βράδυ έκατσαν όλες μαζί στον ξενώνα για κουβεντούλα.
Κατά τις 23:30 η Τσάο έφυγε από τον ξενώνα για να επιστρέψει στο κεντρικό οίκημα του ράντσου, όπου ο γιος της κοιμόταν, υπό την εποπτεία της νταντάς. Έκανε πολύ κρύο εκείνη τη νύχτα και έτσι προτίμησε αντί να περπατήσει να επιστρέψει με το αυτοκίνητό της, ένα Model X της Tesla.
Ήταν μία διαδρομή περίπου 3 -4 λεπτών. Και αποδείχθηκε μοιραία. Λίγα λεπτά αφότου τις είχε αποχαιρετίσει, κάλεσε πανικόβλητη τις φίλες της στο τηλέφωνο. Τους είπε ότι το αυτοκίνητο είχε πέσει σε μία τεχνητή λίμνη και βυθιζόταν.
Πρόλαβε να τους πει ότι, ενώ έκανε αναστροφή, έβαλε κατά λάθος το Τesla σε όπισθεν κίνηση. Το αυτοκίνητο «κλείδωσε» σε κίνηση προς τα πίσω και έπεσε στη λίμνη. Οι φίλες της, ο διαχειριστής του ράντσου, διασώστες και άνδρες της πυροσβεστικής έσπευσαν στο σημείο και προσπάθησαν να σπάσουν τα παράθυρα του Tesla ή να βρουν άλλον τρόπο διαφυγής για την Chao. Όλες οι προσπάθειες απέτυχαν. Μία γυναίκα που έχτισε τη ζωή της γύρω από τη θάλασσα, μία σημαντική προσωπικότητα της διεθνούς ναυτιλίας, είχε πνιγεί σε μία τεχνητή λιμνούλα λίγα μέτρα από το σπίτι της.
Ο σύζυγός της ήταν στο Ντουμπάι για να λάβει μέρος στο World Government Summit. Θα μιλούσε για την τεχνητή νοημοσύνη και τη συμβολή της στην ιατρική. Ήταν σε ένα αυτοκίνητο με έναν συνάδελφο, όταν χτύπησε το τηλέφωνο. Μία φίλη της Chaο τον ενημέρωσε για το τραγικό δυστύχημα.
Τι συμβαίνει όταν ένα αυτοκίνητο πέσει στο νερό
Ένας οδηγός έχει περίπου ένα λεπτό για να βγει από ένα αυτοκίνητο που βυθίζεται στο νερό. Όταν τα οχήματα κατασκευάζονταν με χειροκίνητες λειτουργίες, ένας οδηγός μπορούσε να κατεβάσει το παράθυρο για να βγει έξω, αν και βέβαια αυτό απαιτεί να έχει διατηρήσει την ψυχραιμία και μία διαύγεια του μυαλού που συχνά δεν είναι δυνατή σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Σε νεότερα αυτοκίνητα, όπως το Model X της Tesla, ο οδηγός μπορεί να έχει λίγα δευτερόλεπτα για να πατήσει το κουμπί για να κατεβάσει το παράθυρο πριν ανέβει πολύ η στάθμη του νερού. Μετά από αυτό, ο μόνος τρόπος εξόδου είναι να το σπάσει με κάποιο τρόπο, λένε οι ειδικοί στην ασφάλεια αυτοκινήτων.
Αυτό είναι τρομερά δύσκολο κάτω από το νερό – ειδικά όταν πρόκειται για σκληρυμένο γυαλί ή πλαστικοποιημένο γυαλί που χρησιμοποιούν οι περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων σήμερα. Αυτοί είναι οι δύο τύποι γυαλιού που μπορεί να χρησιμοποίησε η Tesla στο Model X του 2020, σύμφωνα με έγγραφα της εταιρείας.
Το πλαστικοποιημένο γυαλί, ειδικότερα, επαινείται για τις ιδιότητες ασφαλείας του, όπως η αποτροπή εκτίναξης ενός οδηγού κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης. Ωστόσο, είναι σχεδόν αδύνατο να σπάσει κάτω από το νερό, σύμφωνα με δοκιμές που έγιναν από την Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτων.
Η Tesla δεν απάντησε σε αιτήματα της WSJ για σχόλια. Σημειώνεται ότι κάθε χρόνο, περίπου 400 άνθρωποι πεθαίνουν σε βυθίσεις οχημάτων στη Βόρεια Αμερική.