Στο μακρινό 1898 η αγορά αυτοκινήτου ήταν μία πολυτέλεια για τους περισσότερους. Τα μοντέλα ήταν λίγα και η παραγωγή δεν είχε αποκτήσει μαζικότητα. Παρόλα αυτά επιλογές υπήρχαν.
Οι Ευρωπαίοι αγόραζαν αυτοκίνητα, που είχαν κατασκευάσει οι Γερμανοί πρωτοπόροι μηχανοί Καρλ Μπεντς (Benz) και Γκότλιμπ Ντάιμλερ (Daimler). Οι Αμερικανοί οχήματα κατασκευής των αδερφών Nτουρέα (Duryea) και Αλεξάντερ Γουίντον (Winton), ενώ θαύμαζαν τα πρώτα μοντέλα του Χένρι Φορντ (που όμως ίδρυσε την εταιρεία Ford και πούλησε τα πρώτα αυτοκίνητά του λίγα χρόνια αργότερα).
Ανά τις ΗΠΑ στα τέλη του 19ου αιώνα κυκλοφορούσαν 4.000 αυτοκίνητα – αριθμός όχι αμελητέος, αλλά ασύγκριτα μικρότερος σε σχέση με τα… 18 εκατομμύρια άλογα που χρησιμοποιούνταν για τις μετακινήσεις ανθρώπων και μεταφορές προϊόντων. Και οι ξαφνικές «συναντήσεις» αλόγων και αυτοκινήτων ήταν κάποιες φορές… περιπετειώδεις.
Ο Δρ. Τρούμαν Μάρτιν, γενικός γιατρός στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, είχε ζήσει μερικές τέτοιες συναντήσεις, καθώς πήγαινε από σπίτι σε σπίτι ασθενών με το αυτοκίνητό του.
Καθώς τα άλογα τρόμαζαν στη θέα και τον θόρυβο του αυτοκινήτου και αντιδρούσαν κατά τρόπο που μπορούσε να προκαλέσει ατύχημα ή ζημιά στην άμαξα που καλούνταν να σύρουν, πολλοί διαμαρτύρονταν και κάποιοι απειλούσαν με μηνύσεις. Ο Δρ. Μάρτιν σκέφτηκε πως θα πρέπει να ασφαλιστεί έναντι πιθανών αγωγών.
Το πρώτο ασφαλιστήριο συμβόλαιο με κόστος 12,25 δολάρια
Η Traveler’s Insurance (που ασφάλιζε ήδη άμαξες με ζώα), εξέδωσε την 1η Φεβρουαρίου 1898 την πρώτη ασφάλεια αυτοκινήτου. Το συμβόλαιο προσέφερε κάλυψη αστικής ευθύνης ύψους έως και 5.000 δολαρίων και στοίχιζε 12,25 δολάρια για έναν χρόνο.
Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1925, η Μασαχουσέτη ήταν η πρώτη πολιτεία που ψήφισε νομοθεσία, η οποία καθιστούσε υποχρεωτική την ασφάλιση αυτοκινήτων. Για τα επόμενα 30 χρόνια θα παρέμενε η μόνη πολιτεία των ΗΠΑ με καθεστώς υποχρεωτικής ασφάλισης οχήματος.