Ο κατασκευαστής αθλητικού εξοπλισμού Adidas αναμένει να αισθανθεί τις πρώτες επιπτώσεις των δασμών του Ντόναλντ Τραμπ στο δεύτερο τρίμηνο, ενώ ελπίζει να αντισταθμίσει τυχόν απώλειες στην αγορά των ΗΠΑ με βελτιωμένες επιδόσεις αλλού.
Η μάρκα με τις τρεις ρίγες προειδοποίησε την Τρίτη για την αύξηση του κόστους που συνδέεται με την τελωνειακή πολιτική των ΗΠΑ, ενώ η βορειοαμερικανική ήπειρος αντιπροσώπευε περισσότερο από το ένα πέμπτο των πωλήσεών της πέρυσι.
«Παρόλο που έχουμε ήδη ελαχιστοποιήσει τις εξαγωγές μας από την Κίνα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, παραμένουμε εν μέρει εκτεθειμένοι στους πολύ υψηλούς δασμούς που ισχύουν αυτήν τη στιγμή», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Μπγιορν Γκούλντεν κατά την παρουσίαση των λεπτομερών τριμηνιαίων αποτελεσμάτων.
Η παραγωγή υποδημάτων και ένδυσης της μάρκας βασίζεται κυρίως σε ασιατικές χώρες όπως το Βιετνάμ, η Ινδονησία και το Μπαγκλαντές.
Γι’ αυτό θεωρεί «πιο προβληματική (…) τη γενική αύξηση των αμερικανικών τελωνειακών δασμών σε όλες τις άλλες χώρες προέλευσης» εξαιρουμένης της Κίνας, ακόμη και αν ο Τραμπ έχει αποφασίσει μια παύση 90 ημερών.
«Αυτό που μπορεί να χάσουμε σε περιθώριο κέρδους στις ΗΠΑ ή λόγω αβεβαιότητας σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών, μπορούμε να το αντισταθμίσουμε στην υπόλοιπη αγορά. Αυτό είναι το τρέχον σχέδιο», εξήγησε ο Γκούλντεν.
Ο όμιλος Herzogenaurach δεν έχει ακόμη προβεί σε αυξήσεις τιμών στην αμερικανική αγορά, επέμεινε ο Νορβηγός επικεφαλής του.
Ενώ δημοσίευσε καθαρά κέρδη που αποδίδονται στον όμιλο ύψους 428 εκατομμυρίων ευρώ για το πρώτο τρίμηνο την Τρίτη, σημειώνοντας αύξηση 2,5 φορές σε σχέση με το προηγούμενο έτος, η Adidas απέφυγε να αυξήσει τους στόχους της επειδή «οι αβεβαιότητες σχετικά με τα τελωνεία μάς κρατούν πίσω», ανέφερε ο όμιλος σε ανακοίνωσή του.
Η Adidas συνεχίζει να στοχεύει σε αύξηση εσόδων κοντά στο 10% σε ετήσια βάση. Τα λειτουργικά κέρδη αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 1,7 και 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, σε σύγκριση με 1,3 δισεκατομμύρια πέρυσι, ενώ ένα σχέδιο μείωσης του εργατικού δυναμικού, που επηρεάζει περίπου 500 εργαζομένους, βρίσκεται σε εξέλιξη στα κεντρικά γραφεία της, στη Βαυαρία.
Οι πωλήσεις από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, στα 6,15 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξημένες κατά 8% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, προήλθαν από την Ευρώπη (+14%) και την Κίνα (+13%), σύμφωνα με την εταιρεία. Στη Βόρεια Αμερική η ανάπτυξη περιορίστηκε στο 3% λόγω της διακοπής της μάρκας παπουτσιών Yeezy.
Στο χρηματιστήριο, οι μετοχές της Adidas υποχώρησαν κατά 1,33% στα μέσα της συνεδρίασης στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.
naftemporiki.gr