Το Μαρόκο εργάζεται σκληρά για να είναι έτοιμο για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2030, μια διοργάνωση που θα διεξαχθεί σε περίπου πέντε χρόνια και την οποία η αφρικανική χώρα θα συνδιοργανώσει με την Ισπανία και την Πορτογαλία.
Ο βασιλιάς Μωάμεθ ΣΤ΄ έδωσε την Πέμπτη το πράσινο φως στο σχέδιο επέκτασης των σιδηροδρόμων αξίας περίπου 9,1 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή έως το 2030 μιας γραμμής υψηλής ταχύτητας προς το Μαρακές, τον κύριο τουριστικό προορισμό της χώρας.
Η νέα γραμμή υψηλής ταχύτητας, αξίας περίπου 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα εκτείνεται από την Κενίτρα στις ακτές του Ατλαντικού, 430 χιλιόμετρα νότια, μέχρι το Μαρακές, εξυπηρετώντας επίσης το Ραμπάτ και την Καζαμπλάνκα κατά μήκος της διαδρομής.
Σχεδιασμένη για ταχύτητες 350 χιλιομέτρων την ώρα, η γραμμή θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Μαρακές και Ταγγέρης κατά δύο ώρες, σε 2 ώρες και 40 λεπτά, ενώ το ταξίδι μεταξύ Ραμπάτ και του κύριου αεροδρομίου της Καζαμπλάνκα θα μειωθεί σε 35 λεπτά.
Ο κρατικός φορέας σιδηροδρόμων του Μαρόκου, ONCF, ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι υπέγραψε συμβάσεις για την αγορά 168 τρένων από τη Γαλλία, την Ισπανία και τη Νότια Κορέα, αξίας 2,75 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Επίσης, ο υπουργός Μεταφορών Αμπντεσαμάντ Καγιούχ ανακοίνωσε αναβάθμιση του αεροδρομίου ύψους σχεδόν 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ, η οποία συνίσταται κυρίως στην κατασκευή ενός νέου αεροδρομίου στην Καζαμπλάνκα, συνδεδεμένου με έναν σταθμό τρένων υψηλής ταχύτητας.
Σύμφωνα με τις εξηγήσεις του υπουργού, θα είναι δυνατή η μετακίνηση μεταξύ Μαρακές και αεροδρομίου σε 50 λεπτά και μεταξύ αεροδρομίου και Ταγγέρης σε μισή ώρα.
Το νέο αεροδρόμιο της Καζαμπλάνκα θα συνδέει το Μαρόκο με πολλούς μακρινούς προορισμούς που θα απαιτούν περισσότερες από 8 ώρες πτήσης, στο πλαίσιο των προετοιμασιών για την αύξηση του στόλου της Royal Air Maroc από τα τρέχοντα 50 αεροσκάφη σε 100, έως το 2030.
Ο υπουργός ανέφερε επίσης την επέκταση άλλων αεροδρομίων, συμπεριλαμβανομένου του Ραμπάτ-Σαλέ, το οποίο θα μπορεί να φιλοξενήσει 4 εκατομμύρια επιβάτες, και του αεροδρομίου Φεζ (5 εκατομμύρια).
Το 2024 περισσότεροι από 34 εκατομμύρια επιβάτες καταγράφηκαν στα αεροδρόμια της χώρας, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί στο πλαίσιο του οράματος «Αεροδρόμια 2030», για να φτάσει τα 80 εκατομμύρια επιβάτες.
Όλες οι πόλεις που θα φιλοξενήσουν το Παγκόσμιο Κύπελλο, οι Καζαμπλάνκα, Ραμπάτ, Ταγγέρη, Μαρακές και Αγκαντίρ, θα επηρεαστούν από έργα επέκτασης των αεροδρομίων τους. Επομένως, μεταξύ των αεροδρομίων και του σιδηροδρομικού δικτύου αναμένονται επενδύσεις ύψους σχεδόν 12 δισεκατομμυρίων ευρώ.
naftemporiki.gr