Η Σαουδική Αραβία έστρεψε τα μάτια της και στην Φόρμουλα Ένα. Ως μέρος του προγράμματος Vision 2030, που προβλέπει τη διαφοροποίηση της οικονομίας από ένα μοντέλο με επίκεντρο το πετρέλαιο σε μια σύγχρονη κατάσταση όπου ο αθλητισμός και η ψυχαγωγία παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο, η επόμενη επένδυση θα μπορούσε να είναι μια ομάδα στο σιρκουί.
«Φιλοξενούμε τη Φόρμουλα Ένα, έχουμε χορηγίες, οπότε δεν θα εκπλαγώ αν ανακοινωθεί μια ομάδα της Σαουδικής Αραβίας», είπε ο πρίγκιπας Χαλίντ μπιν Σουλτάν Αλ-Αμπντουλάχ Αλ-Φαϊζάλ στους δημοσιογράφους, πριν από το γκραν πρι της Τζέντα.
Σύμφωνα με τη Nielsen Sports, η υποστήριξη στη Φόρμουλα Ένα -τη σειρά αγώνων με τις περισσότερες προβολές στον κόσμο- συνεχίζει να αυξάνεται στη Μέση Ανατολή, ειδικά μεταξύ των νεότερων γυναικών θεατών, η οποία είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη δημογραφική ομάδα παγκοσμίως.
Με την Cadillac που υποστηρίζεται από τη General Motors να εισέρχεται στο πρωτάθλημα το επόμενο έτος ως η 11η ομάδα υπάρχει ακόμα μία θέση διαθέσιμη, και η Σαουδική Αραβία είναι έτοιμη να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που προσφέρει η αγορά.
Το κρατικό ταμείο PIF επένδυσε στη McLaren το 2021 και κατέχει το 20,5% της αυτοκινητοβιομηχανίας Aston Martin.
Επιπλέον, ο ενεργειακός κολοσσός Aramco είναι παγκόσμιος εταίρος στη Φόρμουλα Ένα και κύριος χορηγός της Aston Martin. Ως εκ τούτου η βρετανική ομάδα θα μπορούσε να είναι ένας ελκυστικός στόχος, λαμβάνοντας υπόψη τους ισχυρούς δεσμούς που ήδη υπάρχουν.
Η αυτοκινητοβιομηχανία Aston Martin, η οποία χωρίστηκε από την ομάδα στη Φόρμουλα Ένα, ανέθεσε πρόσφατα στην επενδυτική τράπεζα Raine Group να βρει αγοραστή για το μειοψηφικό μερίδιο που ελέγχει. Στόχος είναι η εξεύρεση περισσότερων από 125 εκατομμύρια λίρες.
«Έχουμε μεγάλο ενδιαφέρον, δεν είναι εύκολο να πούμε ποια ομάδα θα αγοράσουμε ή πώς θα το διαχειριστούμε. Αλλά βλέπουμε τη Φόρμουλα Ένα να επεκτείνεται σε νέες αγορές, με τις πωλήσεις να αυξάνονται παγκοσμίως», σημείωσε ο Αλ-Φαϊζάλ.
Μεταξύ άλλων εθνών της περιοχής, το κρατικό επενδυτικό ταμείο του Μπαχρέιν Mumtalakat είναι μέτοχος πλειοψηφίας της McLaren, ενώ η CYVN Holdings του Άμπου Ντάμπι εξαγόρασε πρόσφατα τη McLaren Automotive.
Το Κατάρ έχει επίσης ισχυρούς δεσμούς με το σιρκουί: η Qatar Investment Authority κατέχει σημαντικό μειοψηφικό μερίδιο στην ομάδα της Audi, η οποία έχει προγραμματιστεί να κάνει ντεμπούτο το 2026, όταν αλλάξουν οι κανονισμοί.
Η περιοχή φιλοξενεί επί του παρόντος τέσσερις από τους 24 αγώνες του ημερολογίου, με το βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας να υποδέχεται εκείνον στη Τζέντα, ενώ έχει συμβόλαιο αξίας 55 εκατομμυρίων ευρώ ανά σεζόν, με ισχύ έως το 2030.
narftemporiki.gr