Το γυναικείο ποδόσφαιρο βιώνει παγκοσμίως τη δική του άνοιξη, με πρωτόγνωρα νούμερα. Η έκθεση Road to Change, που εκπονήθηκε από τη FIFA και την Deloitte, αναφέρει ότι η περσινή χρονιά ήταν «ιστορική», με ρεκόρ προσέλευσης σχεδόν 34.000 φιλάθλων στους τελικούς του πρωταθλήματος.
Μετά τους 33.000 θεατές που παρακολούθησαν τον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου Γυναικών στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, στον οποίο η Εθνική Ισπανίας στέφθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια, το 2024 σημειώθηκε μια έκρηξη που είδε το γυναικείο ποδόσφαιρο να ξεπερνά αυτόν τον αριθμό.
Μεταξύ των πρωταθλημάτων που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη προσέλευση ήταν η Αγγλία, με 60.160 θεατές σε έναν αγώνα μεταξύ της Άρσεναλ και της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η Βραζιλία, με 42.326 στον τελικό του Σούπερ Καπ Γυναικών, η Γερμανία με ρεκόρ 38.365 θεατών, οι Ηνωμένες Πολιτείες με 34.130 οπαδούς και η Τουρκία με 28.000 άτομα.
Η έκθεση τονίζει ότι «το 77% των συλλόγων υλοποιεί τουλάχιστον μία πρωτοβουλία αφοσίωσης των φιλάθλων, με δραστηριότητες πριν από τον αγώνα και το ημίχρονο, καθώς και πιο δημοφιλείς πρωτοβουλίες φιλοξενίας».
Η FIFA και η Deloitte αναλύουν επίσης την επιχείρηση που έχει ήδη δημιουργήσει το γυναικείο άθλημα. Συνολικά, τα πιο καθιερωμένα γυναικεία πρωταθλήματα είχαν κατά μέσο όρο 4,4 εκατομμύρια δολάρια σε λειτουργικά έσοδα.
«Ένα μεγάλο μέρος των εσόδων προέρχεται από ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές (16%) και εμπορικές συνεργασίες (62%), ενώ σχεδόν όλα τα έσοδα του δεύτερου ομίλου προέρχονται από εμπορικές πηγές (91%)», αναφέρει η έκθεση.
Τέλος, οι δύο πλευρές αναλύουν το χάσμα που εξακολουθεί να υπάρχει μεταξύ ανδρών και γυναικών. Παρά την ανάπτυξη, η FIFA τονίζει ότι «οι γυναίκες παραμένουν υποεκπροσωπούμενες στην προπονητική, μόλις στο 22%..
Σχετικά με αυτό το τελευταίο σημείο, η Εκτελεστική Διευθύντρια Ποδοσφαίρου της FIFA, Τζιλ Έλις, εξηγεί ότι «αν και δεν μπορούμε να βελτιώσουμε αυτό το ποσοστό από τη μια μέρα στην άλλη, εξάγοντας κι αναλύοντας τα δεδομένα, μπορούμε να καταλάβουμε πού πρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε, να εφαρμόζουμε, ακόμη και να εξελίσσουμε τα προγράμματα ανάπτυξης προπονητών μας για να δημιουργήσουμε περισσότερες ευκαιρίες για τις γυναίκες και να ενδυναμώσουμε όλους όσοι εργάζονται στο γυναικείο ποδόσφαιρο, τόσο εντός όσο κι εκτός γηπέδου».
naftemporiki.gr