Μια μικρή αλλά σημαντική επανάσταση για το μέλλον των ευρωπαϊκών διοργανώσεων των συλλόγων της ανακοίνωσε η UEFA.
Η UC3, η κοινοπραξία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου και της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Συλλόγων (ECA), ανέθεσε στην Relevent την εμπορία και διαχείριση της διανομής των εμπορικών δικαιωμάτων για τις διοργανώσεις ανδρών της UEFA για έξι περιόδους, ήτοι από το 2027-28 έως το 2032-33.
Αυτό είναι μια σημαντική είδηση, γιατί για πρώτη φορά σε πάνω από τρεις δεκαετίες συνεργασίας το ελβετικό πρακτορείο Team Marketing αποκλείστηκε από αυτή τη διαδικασία.
Η Team Marketing συνεργάζεται αποκλειστικά με την UEFA εδώ και χρόνια για την πώληση τηλεοπτικών κι εμπορικών δικαιωμάτων για τις κύριες διοργανώσεις συλλόγων της Ευρωπαϊκής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, με τις ανανεώσεις να επισημοποιούνται πάντα με βάση ιδιωτικές ή αυτόματες συζητήσεις.
Το πρώτο πλήγμα ήρθε το 2021, όταν, μετά την υπόθεση της Super League, η UEFA έκανε μεγαλύτερη τη συμμετοχή των συλλόγων στη διαχείριση των δικαιωμάτων στα τουρνουά της, δημιουργώντας την κοινοπραξία UEFA Club Competitions SA (UCCSA).
Το πρώτο αποτέλεσμα αυτής της συμφωνίας ήταν ορατό για τον κύκλο 2024-2027, με τη μεταβίβαση των δικαιωμάτων να επιβεβαιώνεται στην Team Marketing, αλλά με τη Relevent να καταφέρνει να κατακτήσει την αγορά των ΗΠΑ χάρη σε μια προσφορά 220 εκατομμυρίων ευρώ ανά σεζόν.
Τώρα, η αμερικανική εταιρεία πήρε και το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς, βάζοντας τέλος στην εποχή της Team Marketing. Η συμφωνία για τα εμπορικά δικαιώματα ακολουθεί μια ανοικτή διαδικασία υποβολής προσφορών, που ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι, η οποία προσέλκυσε προσφορές από διάφορους παγκόσμιους και περιφερειακούς φορείς.
Μετά από μια αποκλειστική περίοδο διαπραγματεύσεων που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο, η UC3 και η Relevent κατέληξαν σε συμφωνία.
Η Relevent θα δημιουργήσει μια εταιρεία αφιερωμένη αποκλειστικά στην ανάπτυξη και το μάρκετινγκ των ανδρικών διασυλλογικών διοργανώσεων της UEFA. Μέσω αυτής της ανεξάρτητης, εστιασμένης οντότητας θα παρέχει στην UC3 στρατηγική κι εμπορική υποστήριξη στην παγκόσμια προώθηση και πωλήσεις εμπορικών δικαιωμάτων.
Σε αυτή συμπεριλαμβάνεται η μετάδοση, χορηγία και αδειοδότηση, καθώς και η διαχείριση συνεργατών και συναφών υπηρεσιών για το Champions League, Europa League, Conference League, Super Cup και Youth League. Η διαδικασία πωλήσεων για τους κύκλους 2027-2033 αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το καλοκαίρι του 2025.
Η Team Marketing, ο τρέχων παγκόσμιος συνεργάτης μάρκετινγκ της UC3, θα συνεχίσει να διαχειρίζεται τους εμπορικούς συνεργάτες για τον κύκλο 2024-27 των ίδιων διοργανώσεων, μέχρι το τέλος της σεζόν 2026-27.
naftemporiki.gr