Skip to main content

Ανάβουν οι κινητήρες στη F1

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2025 βρίσκεται προ των πυλών με την αυλαία να ανοίγει την Κυριακή στην Αυστραλία

Η σεζόν της Formula 1 είναι έτοιμη να ξεκινήσει και το παγκόσμιο πρωτάθλημα 2025 θα είναι το 76ο στους οδηγούς και το 68ο στους κατασκευαστές, με προγραμματισμένους συνολικά 24 αγώνες.

Η αυλαία θα ανοίξει στις 16 Μαρτίου στην Αυστραλία, με τον τελικό στις 7 Δεκεμβρίου στο Άμπου Ντάμπι. Μεταξύ των βασικών καινοτομιών είναι οι αλλαγές στο καλαντάρι, με τους αγώνες σε Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία να αναβάλλονται για τον Απρίλιο, προκειμένου να αποφευχθεί η επικάλυψη με το Ραμαζάνι.

Επιπλέον, η αγορά των οδηγών γνώρισε έναν πραγματικό σεισμό, με τον Λιούις Χάμιλτον να αφήνει τη Mercedes μετά από 12 χρόνια για να ενταχθεί στη Ferrari αντικαθιστώντας τον Κάρλος Σάινθ, ο οποίος μετακόμισε στη Williams.

Σε κανονιστικό επίπεδο, το νέο πρωτάθλημα εισάγει ορισμένες σημαντικές αλλαγές, όπως το νέο υποχρεωτικό σύστημα ψύξης για υψηλές θερμοκρασίες, το αυξημένο ελάχιστο βάρος για τη διασφάλιση της δικαιοσύνης μεταξύ των οδηγών και την απόσυρση του πόντους μπόνους για τον ταχύτερο γύρο.

Οι δοκιμαστικές περίοδοι και οι προκριματικοί έχουν επίσης υποστεί προσαρμογές για να κάνουν το πρωτάθλημα ακόμα πιο ανταγωνιστικό και ισορροπημένο. Αυτό και πολλά άλλα θα είναι το σιρκουί 2025, κι εδώ είναι όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Το 2025 προβλέπει 24 αγώνες στο ημερολόγιο. Θα είναι το μεγαλύτερο πρωτάθλημα που έχει διεξαχθεί ποτέ από άποψη αριθμού αγώνων στην ιστορία της Formula 1.

Οι αλλαγές των ομάδων

Για τις μετακινήσεις των Χάμιλτον και Σάινθ έγινε αναφορά προηγουμένως. Από εκεί και ύστερα, ο νεαρός Αντρέα Αντονέλι προήχθη στην ανώτερη ομάδα της Mercedes, αντικαθιστώντας τον Χάμιλτον.

Ο Όλιβερ Μπέρμαν, έφεδρος πιλότος, προήχθη σε θέση πλήρους απασχόλησης στην Haas, την οποία εγκατέλειψε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ για να ενταχθεί στην Sauber αντικαθιστώντας τον Βάλτερι Μπότας.

Ο Κέβιν Μάγκνουσεν αποχώρησε επίσης από τη Haas μετά από επτά σεζόν ενώ η Alpine προώθησε τον Τζακ Ντούχαν.

Ο Μπότας, ο οποίος επέστρεψε στη Mercedes ως εφεδρικός οδηγός, και ο Ζου Γκουανγιού αποχώρησαν από την Sauber μετά από τρία χρόνια, ενώ ο νυν πρωταθλητής της Formula 2, Γκάμπριελ Μπορτολέτο, εξασφάλισε μια θέση δίπλα στον Χούλκενμπεργκ, στην Sauber.

Στην Red Bull Racing, ο Σέρχιο Πέρες έφυγε παρά το συμβόλαιό του που ίσχυε μέχρι το 2026 κι αντικαταστάθηκε από τον Λίαμ Λόουσον, ενώ ο δευτεραθλητής της Formula 2, Άισακ Χάνταρ, προήχθη σε θέση πλήρους απασχόλησης.

Οι βασικές αλλαγές στους κανονισμούς

Η αγωνιστική περίοδος του 2025 εισάγει πολλές ενημερώσεις με στόχο τη βελτίωση της ευημερίας των οδηγών, την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη βελτίωση της αθλητικής δομής. Ας δούμε τα κυριότερα σημεία:

Τεχνικοί κανονισμοί

  • Ελάχιστο βάρος: Το επιτρεπόμενο βάρος του οδηγού αυξάνεται από 80 σε 82 κιλά, ανεβάζοντας το ελάχιστο βάρος αυτοκινήτου από 798 σε 800 κιλά, διασφαλίζοντας δικαιοσύνη για τους ψηλότερους οδηγούς.
  • Ψύξη οδηγού: Ένα σύστημα ψύξης θα είναι υποχρεωτικό σε περίπτωση υπερβολικής ζέστης (πάνω από 30,5°C). Τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με το σύστημα θα δουν το ελάχιστο βάρος τους να αυξάνεται κατά 5 κιλά για να χωρέσει τον εξοπλισμό.
  • Αλλαγές DRS: Οι ρυθμίσεις της υποδοχής πίσω φτερού μειώνουν ελαφρώς το εύρος δράσης, ενώ οι αυστηρότεροι κανόνες διασφαλίζουν ότι το φτερό επιστρέφει με ακρίβεια στην προεπιλεγμένη του θέση μετά την απενεργοποίηση.

Αθλητικοί κανονισμοί

  • Πόντος ταχύτερου γύρου: Καταργείται το ταχύτερο σημείο γύρου, που εισήχθη το 2019.
  • Δοκιμές νεαρών οδηγών: Οι ομάδες πρέπει τώρα να φέρουν νεαρούς οδηγούς σε προπονήσεις δύο φορές ανά σεζόν για κάθε αυτοκίνητο.
  • Περιορισμοί δοκιμών: Οι ομάδες περιορίζονται σε 20 ημέρες δοκιμών σε προηγούμενα αυτοκίνητα, ενώ οι ενεργοί οδηγοί περιορίζονται στα 1.000 χιλιόμετρα σε τέσσερις ημέρες.
  • Απαγορεύονται οι δοκιμές στους αγωνιστικούς χώρους εντός 60 ημερών από τον αγώνα.
  • Ρυθμίσεις πλέγματος: Οι τελικές θέσεις του πλέγματος κλειδώνονται μία ώρα πριν τον αγώνα. Τα αυτοκίνητα που αποσύρονται έως και 75 λεπτά πριν τον αγώνα δεν θα εμφανίζονται στο grid και τα άλλα θα κινηθούν ανάλογα.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 2025 υπόσχεται να είναι συναρπαστικό, με ένα μείγμα νεαρών ταλέντων και βετεράνων έτοιμοι να ανταγωνιστούν για τον παγκόσμιο τίτλο.

Ποιος θα θριαμβεύσει σε αυτή τη συναρπαστική νέα περίοδο; Η πίστα έχει πια τον λόγο και τα πρώτα φανάρια της σεζόν είναι έτοιμα να ανάψουν.

naftemporiki.gr