Σε μια εποχή στάσιμων εσόδων από την τηλεόραση και τις χορηγίες, οι σύλλογοι της Premier League προσπαθούν σκληρά για να προσφέρουν εμπειρίες στους οπαδούς τους την ημέρα των αγώνων.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, ως πιο πρόσφατο παράδειγμα, όταν η Έβερτον μετακομίσει στο νέο γήπεδό της την επόμενη σεζόν, θα μπορεί να υπολογίζει σε μια φουτουριστική εγκατάσταση με VIP περιοχές προς πώληση κι ελάχιστη τιμή 1.445 ευρώ ανά σεζόν, με αποκλειστικές υπηρεσίες που θα περιλαμβάνουν περιφραγμένα τετραθέσια μπαλκόνια με πανοραμική θέα στον αγωνιστικό χώρο, υπηρεσία ανακλινόμενης τηλεόρασης και υπηρεσία φαγητού.
Εδώ έρχεται η μεγάλη επιλογή που δίνεται στους Άγγλους φιλάθλους όταν πρόκειται να παρακολουθήσουν τον αγώνα στο γήπεδο της αγαπημένης τους ομάδας. Για παράδειγμα, φέτος η Άστον Βίλα, η οποία προκρίθηκε στους «16» του Champions League, προσφέρει 18 διαφορετικές κατηγορίες εισιτηρίων ενώ η Τότεναμ 22, όλες με διαφορετικές τιμές κι επίπεδα φιλοξενίας.
Από τις 17 επιλογές της Τσέλσι, τα εισιτήρια υψηλότερης κατηγορίας προσφέρουν πρόσβαση σε μια πρόσφατα δημιουργημένη περιοχή που ονομάζεται «Dugout» πίσω από τους πάγκους, όπου οι κάτοχοι μπορούν να περπατήσουν στον αγωνιστικό χώρο την ώρα που οι παίκτες προθερμαίνονται. Οι τιμές των εισιτηρίων αυτών φτάνουν έως και τα 15.060 ευρώ για έναν μόνο αγώνα.
Η Άρσεναλ προσφέρει μια επιλογή από επτά διαφορετικές κατηγορίες εισιτηρίων ως το Diamond Club, με χορηγία της JPMorgan Chase & Co., έναντι περισσότερων από 36.000 ευρώ ανά σεζόν. Εκεί, οι οπαδοί μπορούν να καθίσουν σε θερμαινόμενα καθίσματα τις κρύες νύχτες του χειμώνα και να απολαύσουν ένα ποτό από το μπαρ, πριν δειπνήσουν στο πολυτελές εστιατόριο ενιαίας διαρρύθμισης ή σε ένα από τα ιδιωτικά σαλόνια του.
Σημειώνεται ότι το χρέος των υποδομών εξαιρείται από τους υπολογισμούς κερδών και βιωσιμότητας ενός συλλόγου σύμφωνα με τους οικονομικούς κανόνες της Premier League, δημιουργώντας ένα κίνητρο για τους ιδιοκτήτες να χρηματοδοτήσουν βελτιώσεις που ενισχύουν τα έσοδα.

Αλλά ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός. Στην πραγματικότητα, το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον γι΄ αυτές τις θέσεις VIP θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των πιο προσιτών θέσεων κι επομένως, στο εγγύς μέλλον, σε αύξηση της μέσης τιμής των εισιτηρίων.
Από την άλλη, ο αριθμός των VIP boxes θα μπορούσε να μειωθεί για μια όλο και πιο αποκλειστική και πολυτελή εμπειρία. Για παράδειγμα, στο στάδιο «Εμιρέιτς» της Άρσεναλ υπάρχουν 152 VIP σουίτες και στο γήπεδο της Τότεναμ μόνο 70 VIP boxes.
Ωστόσο, σε αυτά, εκτός από premium σαλόνια με εκλεκτά πακέτα τραπεζαρίας και μπαρ, οι οπαδοί έχουν πρόσβαση σε μια εσωτερική μπυραρία και στο μεγαλύτερο μπαρ στην Ευρώπη, στο Market Place.

Τα έσοδα από αυτόν τον χώρο και μόνο υπερβαίνουν τα έσοδα όλων μαζί των περιοχών γενικής πρόσβασης στο «Emirates»: λιγότεροι χώροι VIP αλλά πιο ευρύχωροι, για να εγγυηθούν υψηλότερα έσοδα.
Η τελευταία τάση είναι το Tunnel Club, παρόν στο στάδιο της Τότεναμ, που κοστίζει περίπου 18.000 ευρώ ανά σεζόν (συν μια εφάπαξ συνδρομή), μια ταχέως αναπτυσσόμενη υπηρεσία εμπνευσμένη από τις ομάδες του πλουσιότερου αθλήματος στον κόσμο: της Formula 1.
Τέλος, το ιδιωτικό εστιατόριο και το σαλόνι παρουσιάστηκε στο στάδιο «Έτιχαντ» της Μάντσεστερ Σίτι το 2017 και διαθέτει έναν γυάλινο τοίχο που προσφέρει εξαιρετική εγγύτητα στους παίκτες καθώς αυτοί ετοιμάζονται να βγουν στο γήπεδο, μια καινοτομία που αρέσει και στην Μπαρτσελόνα για το ανανεωμένο «Καμπ Νου».
naftemporiki.gr