Skip to main content

Από την Dazn στο Netflix: οι γίγαντες ροής ξοδεύουν 10 δισ. για αθλητικές μεταδόσεις

Πηγή: X

Οι πλατφόρμες ροής έχουν ξοδέψει συνολικά 10 δισ. δολάρια το 2024 και φέτος οι επενδύσεις αναμένεται να αυξηθούν παγκοσμίως, φτάνοντας τα 12,5 δισ.

Περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια επένδυσαν οι πλατφόρμες over-the-top (OTT) για να αποκτήσουν τα ζωντανά οπτικοακουστικά δικαιώματα σε διάφορες αθλητικές διοργανώσεις το 2024, σύμφωνα με μελέτη της Ampere Analysis. Για το 2025, οι ίδιες πλατφόρμες αναμένεται να αυξήσουν την επένδυσή τους στα 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Εάν επιτευχθεί ο στόχος, αυτό το ποσοστό θα αντιπροσωπεύει το 20% των συνολικών δαπανών για αθλητικό περιεχόμενο φέτος, όταν οι υπηρεσίες αυτού του τύπου ουδέποτε αντιπροσώπευαν στο παρελθόν τέτοιο ποσοστό, το οποίο αυξάνεται προϊόντος του χρόνου, λαμβάνοντας υπόψη ότι το 2021 αντιπροσώπευε το 8% των συνολικών δαπανών και το 2024 ανήλθε στο 18% των συνολικών επενδύσεων στον τομέα αυτό.

Σε παγκόσμια κλίμακα, η DAZN έχει επενδύσει τα περισσότερα χρήματα σε ζωντανά οπτικοακουστικά δικαιώματα, φτάνοντας τα 4,13 δισεκατομμύρια δολάρια και το ίδιο αναμένεται να συμβεί το 2025. Η ζωντανή κάλυψη θα καλύπτει περίπου το 1/3 των συνολικών δαπανών, εν μέρει χάρη στη νέα συμφωνία μετάδοσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου Συλλόγων FIFA 2025 σε όλο τον κόσμο.

Δεδομένου ότι η συμφωνία με τη FIFA επέτρεψε τη δυνατότητα υποαδειοδότησης σε διάφορες αγορές σε τοπικά δίκτυα, η DAZN υπέγραψε την περασμένη Παρασκευή με την Televisa Univisión για να μεταφέρει το τουρνουά στις Ηνωμένες Πολιτείες και μόλις πριν από μια ημέρα ανακοίνωσε την υπογραφή με την MBC Group για τη μετάδοση των αγώνων στην Αίγυπτο.

Η Amazon Prime Video βρίσκεται στη δεύτερη θέση, καθώς το 2024 επένδυσε συνολικά 2,87 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι συμφωνίες που υπογράφηκαν πέρυσι αύξησαν το μερίδιό της στις δαπάνες για ζωντανά αθλητικά σε 23%. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι συμφωνίες με NHL (χόκεϊ) και NBA (μπάσκετ).

Τον Ιανουάριο του 2024 απόκτησε μειοψηφικό μερίδιο στην πλατφόρμα του Diamond Sports Group για 115 εκατομμύρια, επιτρέποντας στην Amazon να μεταδίδει προγράμματα για τις μισές ομάδες του NBA, το μπέιζμπολ (MLB) και το NHL στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενισχύοντας τις αθλητικές προσφορές του.

Το YouTube ολοκληρώνει το άτυπο βάθρο αντιπροσωπεύοντας το 16% όλων των δαπανών ροής αθλητικών αγώνων και φτάνοντας τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια, χάρη στα 2 δισ. ανά σεζόν που πληρώνει για τη μετάδοση του NFL Sunday Ticket.

Τέλος, το Netflix ξόδεψε 625 εκατομμύρια δολάρια σε μια συμφωνία για τη ροή εβδομαδιαίων επεισοδίων του WWE Raw, καθώς και στο deal για αγώνες φούτμπολ (NFL) τα Χριστούγεννα. Κατά συνέπεια, το ποσοστό των «παικτών» διαμορφώνεται ως εξής: Dazn 33%, Amazon Prime Video 23%, άλλες πλατφόρμες 22%, YouTube 16%, Netflix 5%.

naftemporiki.gr