«Το διοικητικό συμβούλιο της UC3, η κοινοπραξία μεταξύ της UEFA και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Συλλόγων (ECA), συμφώνησε να ξεκινήσει μια περίοδο αποκλειστικών διαπραγματεύσεων με τη Relevent Sports για τα παγκόσμια εμπορικά δικαιώματα στις διοργανώσεις ανδρών της UEFA για την περίοδο 2027-2033».
Με αυτή τη σύντομη κοινοποίηση, η ECA ανακοίνωσε μια μικρή επανάσταση σχετικά με το μάρκετινγκ των δικαιωμάτων εκπομπής, εμπορικών, αδειοδότησης και χορηγίας για τις κύριες διοργανώσεις συλλόγων της UEFA.
Κάπως έτσι, για πρώτη φορά σε πάνω από τρεις δεκαετίες ιστορίας του το ελβετικό πρακτορείο Team Marketing κινδυνεύει σοβαρά να αποκλειστεί από αυτή τη διαδικασία.
Η Team Marketing συνεργάζεται αποκλειστικά με την UEFA εδώ και χρόνια για την πώληση τηλεοπτικών κι εμπορικών δικαιωμάτων για τις κύριες διοργανώσεις συλλόγων της Ευρωπαϊκής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, με τις ανανεώσεις να επισημοποιούνται πάντα με βάση ιδιωτικές ή αυτόματες συζητήσεις.
Το πρώτο πλήγμα στη σχέση τους ήρθε το 2021, όταν μετά την υπόθεση της Super League η UEFA άνοιξε περισσότερο τη συμμετοχή των συλλόγων στη διαχείριση των δικαιωμάτων στα τουρνουά της, δημιουργώντας την κοινοπραξία UEFA Club Competitions SA (UCCSA).
Το πρώτο αποτέλεσμα αυτής της συμφωνίας ήταν ορατό για τον κύκλο 2024-2027, με τη μεταβίβαση των δικαιωμάτων να επιβεβαιώνεται στην Team Marketing, αλλά με τη Relevent Sports να καταφέρνει να κατακτήσει την αγορά των ΗΠΑ χάρη σε μια προσφορά 220 εκατομμυρίων ευρώ ανά σεζόν.
Τώρα, η αμερικανική εταιρεία ετοιμάζεται να μονοπωλήσει την αγορά βάζοντας έτσι στην εποχή της Team Marketing. Η τρέχουσα κατάσταση έχει δημιουργήσει ένα πραγματικό σοκ και μια γενική κατάσταση οργής στην ελβετική υπηρεσία, καθώς η αποτυχία αυτής της συμφωνίας θέτει σε κίνδυνο έως και 170 θέσεις εργασίας.
naftemporiki.gr