Skip to main content

Αθλητισμός και ψυχαγωγία: Τα πιο πολύτιμα εμπορικά σήματα του κόσμου

REUTERS/Joshua Roberts

Όλο και περισσότερες εταιρείες εισέρχονται στον τομέα των αθλητικών δικαιωμάτων για διαφοροποίηση της γκάμας των προϊόντων και των υπηρεσιών τους

Αθλητισμός και ψυχαγωγία ενισχύουν αδιάκοπα τον δεσμό τους, όπως προκύπτει από κατάταξη που συνέταξε η Brand Finance για την ανάλυση της αξίας των εμπορικών σημάτων.

Όλο και περισσότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς εισέρχονται στον τομέα των αθλητικών δικαιωμάτων μέσω δραστηριοτήτων για τη διαφοροποίηση της γκάμας των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, η οποία γνωρίζει μια άνευ προηγουμένου άνθηση, συμβάλλοντας στη διαστασιακή ανάπτυξη των συλλόγων και των διοργανώσεων.

Από αυτή την άποψη ουδεμία έκπληξη προκαλεί ότι ακόμη και η Apple, μια εταιρεία με αξία 571 δισεκατομμυρίων δολαρίων και η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο για το 2025, έχει στρέψει την προσοχή της στον κόσμο του αθλητισμού.

Στο πρόγραμμά της ξεχωρίζει η επένδυση στη Major League Soccer, για την οποία η εταιρεία πληρώνει 250 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Η Amazon, με αξία 356 δις (τέταρτη θέση), διατηρεί ως βασική δραστηριότητα το λιανικό εμπόριο, όμως εξετάζει επίσης όλο και περισσότερο τα αθλητικά δικαιώματα.

Στις ΗΠΑ ο γίγαντας του Σιάτλ συμμετείχε, μαζί με ESPN και NBC, στην απόκτηση του πακέτου των 70 δισεκατομμυρίων για τα δικαιώματα εκπομπής του NBA για έντεκα χρόνια.

Το YouTube (67η θέση) επίσης ξεχωρίζει, με αξία επωνυμίας 29 δισεκατομμύρια. Χάρη στη συμφωνία που υπογράφηκε με το NFL τον Δεκέμβριο του 2022, οι πλατφόρμες ροής YouTube TV και YouTube Primetime Channels μεταδίδουν αγώνες της Κυριακής που παίζονται εκτός της πόλης της ομάδας του συνδρομητή.

Την τριάδα των κολοσσών της ψυχαγωγίας συμπληρώνει το Netflix, το οποίο κατατάσσεται στην 92η θέση με αξία επωνυμίας σχεδόν 22 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η εταιρεία από την Καλιφόρνια μπήκε πρόσφατα σε ζωντανές εκδηλώσεις, όπως ο διάσημος αγώνας του Μάικ Τάισον εναντίον του Τζέικ Πολ και τα χριστουγεννιάτικα παιχνίδια του NFL.

Στον τομέα των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης, ο βρετανικός όμιλος τηλεπικοινωνιών Sky Sports (277η θέση) έχει κάνει τον αθλητισμό ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του, με δικαιώματα στη Formula 1, στο Moto GP, την πλειοψηφία των ευρωπαϊκών διασυλλογικών αγώνων στις διοργανώσεις της UEFA, τουρνουά τένις και καλή παρουσία στο μπάσκετ (ΝΒA, Ευρωλίγκα).

Στην 319η θέση βρίσκεται ο αμερικανικός ραδιοτηλεοπτικός φορέας Fox ενώ ακολουθεί η Warner Bros (334η), εταιρεία που έχει επίσης ισχυρή παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά.

Μέσω της θυγατρικής της, Eurosport, κατέχει τη μετάδοση του Australian Open και του Roland Garros, της ποδηλασίας, του ιταλικού μπάσκετ, των χειμερινών αθλημάτων και τους Ολυμπιακούς Αγώνες ως τη διοργάνωση του Μπρίσμπεϊν (2032).

Τέλος, υπάρχει χώρος γι΄ άλλους δύο σημαντικούς παίκτες στην αγορά των ΗΠΑ, με το CBS, κάτοχο των δικαιωμάτων της Serie A και του Champions League στις ΗΠΑ, να είναι στην 458η θέση και το ESPN στην 500ή, μετά από σημαντική πτώση σε σχέση με πέρυσι (331η).

naftemporiki.gr