Τα μέλη της Μπαρτσελόνα ενέκριναν επίσημα τη νέα συμφωνία που θα συνδέσει τον σύλλογο με τη Nike μέχρι το 2038, με έσοδα-ρεκόρ για τον καταλανικό σύλλογο.
Στη χθεσινή (21/12) συνάντηση τα εξουσιοδοτημένα μέλη επικύρωσαν τη συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία, με 419 ψήφους υπέρ, 27 κατά και 22 αποχές.
Μετά από μια εισαγωγική ομιλία του προέδρου Ζοάν Λαπόρτα, ο ταμίας της Μπαρτσελόνα, Φεράν Ολιβέ, παρουσίασε τις λεπτομέρειες της σχέσης μεταξύ του συλλόγου και της Nike, χαρακτηρίζοντάς την «μια ιστορία αγάπης».
Ο Ολιβέ εξήγησε ότι το 2021, το Διοικητικό Συμβούλιο με επικεφαλής τον Λαπόρτα, είχε διαπιστώσει ότι ο σύλλογος δεν αντλούσε τα οφέλη που θα έπρεπε από το συμβόλαιο με τη Nike.
Από εκείνη τη στιγμή πρόθεση ήταν να επαναδιαπραγματευτεί τη συμφωνία με την εταιρεία, επιτυγχάνοντας τελικά αυτό που ο ταμίας αποκάλεσε «μια συμφωνία μεταξύ ίσων, γιατί η Nike χρειάζεται τη Μπάρτσα όσο η Μπάρτσα χρειάζεται τη Nike».
Επίσης, ο Ολιβέ περιέγραψε το νέο μοντέλο συνεργασίας μεταξύ του συλλόγου και του κολοσσού αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, που απέφερε ένα συμβόλαιο συνολικού οφέλους 1,7 δισ. ευρώ.:
«Βασίζεται στην αξιοποίηση της μάρκας “Μπάρτσα” και των χορηγικών περιουσιακών στοιχείων της, ενώ επιταχύνει την ανάπτυξη της επιχείρησης BLM (Barcelona Licensing and Merchandising). Αυτό θα οδηγήσει στον διπλασιασμό της αξίας του προηγούμενου συμβολαίου με μια οικονομική φόρμουλα που εκτείνεται στα 14 χρόνια της συμφωνίας».
Πριν από έναν μήνα η Μπαρτσελόνα και η Nike υπέγραψαν, μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, ανανέωση της συνεργασίας τους μέχρι την περίοδο 2037-38, που θα εορταστεί η 40ή επέτειος από την έναρξη της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών.
Στο προηγούμενο συμβόλαιο, που είχε υπογραφεί επί προεδρίας Μπαρτομέου και προέβλεπε συμφωνία έως το 2028, απέφερε 85 εκατομμύρια σταθερά και περίπου 20 εκατομμύρια ως δικαιώματα, στα οποία στη συνέχεια προστέθηκαν παραρτήματα με ρήτρες που αύξησαν ή μείωσαν τα ποσά, επηρεάζοντας τις οικονομικές προσδοκίες.
Μια κατάσταση που τα τελευταία δύο χρόνια οδήγησε τον καταλανικό σύλλογο να κερδίζει κατά μέσο όρο 60 εκατομμύρια ευρώ τη σεζόν. Τα δεδομένα θεωρήθηκαν ανεπαρκή από τον Λαπόρτα, αφού φίρμες όπως η Puma πρόσφεραν 100 εκατομμύρια ετησίως.
Το νέο συμβόλαιο με τη Nike, ωστόσο, το οποίο μπορεί να αποφέρει έως και 1,7 δισεκατομμύρια έως το 2038, αποτελείται κυρίως από δύο δόσεις πληρωμής. Στην πρώτη, η οποία διαρκεί από τώρα έως το 2028, θα προστεθούν περίπου 48 εκατομμύρια στα σημερινά 60 εκατομμύρια για να αποφέρουν 108 εκατομμύρια ετησίως.
Στη συνέχεια και ως το 2038 αναμένεται αύξηση που θα κυμαίνεται μεταξύ 58 και 60 εκατομμυρίων, επιπλέον των σημερινών 60, για να φτάσει το ποσό έως και τα 120 εκατομμύρια ανά σεζόν. Και οι δύο δόσεις περιλαμβάνουν το μπόνους ανανέωσης, το οποίο ανέρχεται συνολικά σε 100 εκατ. ευρώ και κατανέμεται στη συνολική διάρκεια της συμφωνίας.
Χάρη σε αυτό, η πρόβλεψη του προϋπολογισμού που έκανε ο σύλλογος για το 2024-25 θα δει επιστροφή της κερδοφορίας γύρω στα 5 εκατομμύρια. Σαφής η βελτίωση, δεδομένου ότι το αποτέλεσμα που επιτεύχθηκε για το οικονομικό έτος που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν αρνητικό κατά 91 εκατομμύρια.
naftemporiki.gr