Η Formula 1 γίνεται όλο και πιο… αμερικανική: αυτό είναι το βασικό μήνυμα που μπορεί να συναχθεί από την ανακοίνωση για την είσοδο της General Motors στο σιρκουί, από το 2026.
Η μεγαλύτερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θα εισέλθει πλήρως σε δύο σεζόν , όταν τεθεί σε ισχύ ο νέος κανονισμός, και θα το κάνει με την Cadillac.
Το ενδιαφέρον της General Motors σίγουρα δεν είναι νέο. Για χρόνια προσπαθούσε να μπει στην κορυφαία σειρά μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά τα σχέδιά της δεν είχαν ευοδωθεί.
Ωστόσο, ο διάλογος συνεχίστηκε και ο επιμένων επιβραβεύθηκε αποσπώντας την απαιτούμενη συναίνεση. Το περυσινό Γκραν Πρι του Λας Βέγκας δημιούργησε συνολικό κύκλο εργασιών 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, νικώντας έναν κορυφαίο ανταγωνιστή, όπως είναι το SuperBowl.
Με περισσότερα Γκραν Πρι στο ημερολόγιο, το Όστιν σταθερό από το 2012 κι επέκταση σε Μαϊάμι και Λας Βέγκας (το 2022 και 2023 αντίστοιχα), η γεωγραφία του σιρκουί επεκτάθηκε σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ η σειρά του Netflix «Drive to Survive» έβαλε τη Formula 1 στα σπίτια, ιδιαίτερα στο διάστημα της πανδημίας.
Από το 2026 οι Ηνωμένες Πολιτείες θα έχουν δύο ομάδες στο grid. Η Haas, παρούσα από το 2006 και ικανή να δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο (αν και όχι πάντα αξιόπιστο), ως το 2028 δεν μπορεί να βασιστεί σε κινητήρα της General Motors.
Ως εκ τούτου, για την προμήθεια μονάδων ισχύος πρέπει να στραφεί σε άλλον κατασκευαστή. Με τη Mercedes δεσμευμένη να προμηθεύει κινητήρες μισού δικτύου -εκτός από τη δική της ομάδα- και τη Renault να σκοπεύει να φύγει από το σιρκουί, το μόνο δυνατό όνομα που παραμένει είναι η Ferrari.
Το τέλος εισόδου στην Formula 1 κοστίζει αυτή τη στιγμή «μόλις» 200 εκατομμύρια δολάρια, ποσό απολύτως προσιτό για μια μάρκα αυτοκινήτου αλλά που δεν εγγυάται την ανάπτυξη ενός ανταγωνιστικού αθλητικού σχεδίου.
Η επιστροφή σε 11 ομάδες -και 22 οδηγούς- είναι κάτι που δεν έχει ξαναφανεί από το 2016 και στο οποίο οι κορυφαίες ομάδες πάντα, στο μέτρο των δυνατοτήτων τους, αντιτίθενται, καθώς στο παρελθόν έβλεπαν τις νέες συμμετοχές να υποβιβάζονται στο πίσω μέρος του grid και στη συνέχεια να περνούν από χέρι σε χέρι και να τελειώνουν την περιπέτειά τους μετά από μερικά χρόνια.
Ωστόσο, όταν ένας παγκόσμιος κατασκευαστής όπως η General Motors ανακοινώνει ένα τέτοιο έργο, αυτό δεν είναι δυνατό να μην αποτελεί αποτέλεσμα ενδελεχούς σκέψης, με στόχο όχι απλώς την παραμονή αλλά, ακόμη περισσότερο, τη νίκη.
naftemporiki.gr