Skip to main content

Πόσο καλή είναι η νέα συμφωνία της Μπαρτσελόνα με τη Nike;

Το deal είναι εντυπωσιακό σε πρώτη ανάγνωση αλλά πόσα από τα προβλήματα των Καταλανών μπορεί να επιλύσει;

Η Μπαρτσελόνα ανακοίνωσε το περασμένο Σαββατοκύριακο μια νέα πολυετή συνεργασία με τη Nike, επεκτείνοντας μια συμφωνία που ήταν προγραμματισμένη να λήξει το 2028.

Τους τελευταίους μήνες ο πρόεδρος της «Μπάρτσα», Ζοάν Λαπόρτα, καυχιόταν τακτικά ότι θα εξασφάλιζε μια συμφωνία που θα ήταν «η μεγαλύτερη σε όλο το παγκόσμιο ποδόσφαιρο».

Το νέο συμβόλαιο ανέρχεται σε 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ για τις επόμενες 14 σεζόν (έως το 2038), επιφέροντας σημαντική ώθηση στην ταραγμένη και περίπλοκη οικονομική κατάσταση του συλλόγου.

Ωστόσο, μένει να αποδειχθεί αν η συμφωνία θα φέρει άμεση ανακούφιση στα ζητήματα της ομάδας και ειδικά στο μισθολογικό όριο του πρωταθλήματος, συμπεριλαμβανομένου του πιο πιεστικού ερωτήματος: εάν οι μεταγραφές του καλοκαιριού (Ντάνι Όλμο, Πάου Βίκτορ) θα μπορέσουν τελικά να εγγραφούν για να έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος.

Πηγές του συλλόγου ανέφεραν ότι για καθένα από τα επόμενα τέσσερα χρόνια τα έσοδα θα είναι περίπου 108 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από το 2028 αυτό το ποσό θα αυξηθεί σε περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ για κάθε περίοδο την επόμενη δεκαετία.

Αυτό θα σήμαινε ότι ο σύλλογος πέτυχε τη φιλοδοξία του προέδρου Ζοάν Λαπόρτα να φτάσει στην κορυφή της συμφωνίας των 120 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως της Ρεάλ Μαδρίτης με την Adidas, την πιο προσοδοφόρα στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο αυτή τη στιγμή.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι η Μπαρτσελόνα θα λάβει επίσης «μπόνους υπογραφής» ύψους 158 εκατομμυρίων ευρώ, που όμως θα διαμοιραστεί στα 14 χρόνια της συμφωνίας.

Μια συμφωνία που αναγνωρίστηκε από την Μπαρτσελόνα ως ένας τρόπος να αυξήσουν τα έσοδα «μοχλεύοντας» περισσότερα χρήματα στους ετήσιους λογαριασμούς.

Ωστόσο, εκφράστηκαν ανησυχίες σχετικά με την επίδραση της νέας συμφωνίας στον κλάδο της Barca Licensing and Merchandising (BLM), καθώς η δήλωση που ανακοίνωσε τη συμφωνία φαίνεται πως υποδήλωνε έναν βαθύτερο ρόλο της Nike σε αυτόν τον τομέα επιχειρήσεων της ομάδας.

Ένα άλλο θέμα είναι πως όταν ο Λαπόρτα ρωτήθηκε για το πρόβλημα του ψηφιακού πρότζεκτ Barca Vision (τα οπτικοακουστικά δικαιώματα εικόνας του συλλόγου), ανέφερε τα πλεονεκτήματα μιας νέας συμφωνίας με τον προμηθευτή αθλητικού υλικού ως μέρος της λύσης.

Τον Αύγουστο του 2023, οι Καταλανοί πούλησαν μερίδιο 29,5% της Bridgeburg Invest, της εταιρείας χαρτοφυλακίου της Barça Vision (πρώην Barça Studios) στη γερμανική Libero Football Finance και την ολλανδική επενδυτική εταιρεία Nipa Capital, σε μια συμφωνία 120 εκ. ευρώ.

Ωστόσο, στις αρχές Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους η Μπαρτσελόνα ανακοίνωσε ότι αναγκάστηκε να διαγράψει 141 εκατομμύρια ευρώ μετά τη «μη πληρωμή από ορισμένους επενδυτικούς εταίρους» που συμμετείχαν στο σχέδιο.

Η διαγραφή 141 εκατομμυρίων ευρώ που είχαν προϋπολογιστεί στα έσοδα σημαίνει ότι αντί για καθαρά κέρδη ο σύλλογος κατέγραψε ζημία 91 εκ. ευρώ για το 2023-24.

Κατά συνέπεια, η ελπίδα ήταν ότι ένα μπόνους άνω των 100 εκ. ευρώ θα μπορούσε να καλύψει τις περισσότερες ή όλες τις άμεσες τρύπες στους λογαριασμούς του συλλόγου, που προκλήθηκαν από την αποτυχία μόχλευσης της Barça Vision.

Η συμφωνία διαιρεί όμως το μπόνους στα 14 χρόνια της διάρκειάς της, που σημαίνει μόνο 9 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον για το 2024-25. Έτσι, η αναζήτηση για περισσότερους επενδυτές συνεχίζεται σε αυτό το πρότζεκτ.

Επίσης, με το νέο συμβόλαιο η «Μπάρτσα» δεσμεύθηκε για  14 χρόνια. Δεδομένου του πληθωρισμού, λοιπόν, τα 127 εκατ. ευρώ ετησίως μπορεί να μην φαίνονται τόσο καλά μέχρι το 2034.

«Αυτή η συμφωνία θα μπορούσε να δέσει τα χέρια και τα πόδια του επόμενου προέδρου», δήλωσε χαρακτηριστικά πρώην μέλος του Δ.Σ. των «Μπλαουγκράνα».

naftemporiki.gr