Skip to main content

Η ομάδα της Audi F1 ετοιμάζεται για «επικείμενη» επένδυση στο Κατάρ

Η Qatar Investment Authority φέρεται να βρίσκεται στα πρόθυρα συμφωνίας για το πρότζεκτ της γερμανικής μάρκας να εισέλθει στη F1

Η ομάδα της Audi Formula 1 πρόκειται να πουλήσει ένα μέρος της εμφάνιση της Sauber στο Κατάρ, σύμφωνα με αρκετές αναφορές.

Η συμφωνία φέρεται να είναι επικείμενη, καθώς πολλαπλές αναφορές συνδέουν το κρατικό επενδυτικό ταμείο της χώρας, την Qatar Investment Authority (QIA), με την ομάδα.

Σε πρώτη ανάγνωση αυτή φαίνεται να είναι μια έκπληξη από τα στελέχη της Audi, μετά τη δέσμευση για 100% εξαγορά της ομάδας τον Μάρτιο. Αλλά μια οικονομική κρίση στη μητρική εταιρεία του Γερμανού κατασκευαστή έχει προκαλέσει επανεξέταση του θέματος.

Ο Όμιλος Volkswagen, στον οποίο ανήκει η Audi, είδε τα κέρδη να μειώνονται κατά 42% το τρίτο τρίμηνο του 2024, καθώς οι μετοχές έφτασαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 24 ετών.

Η εταιρεία ζήτησε επίσης από τους εργαζομένους της να αποδεχθούν μείωση μισθού 10%, με τον οικονομικό διευθυντή Άρνο Άρλιτζ να παραδέχεται ότι η Volkswagen αντιμετωπίζει «ουσιώδεις κι επώδυνες αποφάσεις».

Με τα κέρδη της Audi να μειώνονται κατά 91% την ίδια περίοδο, το αρνητικό αποτέλεσμα για το πρόγραμμα Formula 1 της μάρκας είναι σημαντικό.

Η επένδυση από την QIA θα βοηθούσε να διασφαλιστεί ότι η Audi θα βρεθεί σε καλύτερη θέση για να είναι ανταγωνιστική στη Formula 1 χωρίς να επιβαρύνει περισσότερο την εταιρεία εν μέσω της τρέχουσας κρίσης της.

Το Motorsport.com αναφέρει ότι το κρατικό επενδυτικό ταμείο της αραβικής ομάδας είναι έτοιμο να επενδύσει έως και 1 δισεκατομμύριο ευρώ (1,1 δισεκατομμύρια δολάρια0 στο πρόγραμμα.

Η σύνδεση είναι λογική, καθώς η QIA κατέχει ήδη το 17% των μετοχών στον Όμιλο Volkswagen, καθιστώντας την τον τρίτο μεγαλύτερο μέτοχο της μάρκας. Ωστόσο, αυτό που δεν είναι σαφές είναι πώς θα διαμορφωθεί αυτή η επένδυση.

Εάν η QIA εξασφάλιζε μια μειοψηφική επένδυση, τότε θα μπορούσε να υποστηρίξει τους στόχους της Audi στη Formula 1 χωρίς να αλλάξει το εξωτερικό branding της ομάδας. Αλλά μια πιο σημαντική ένεση χρημάτων μπορεί να κάνει το Κατάρ να ζητήσει μερικά ή πλήρη δικαιώματα ονομασίας στην ομάδα.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι προτεραιότητες του σχεδιασμού της Audi στη Formula 1 αλλάζουν, αφού ο Αντρέας Σέιντλ και ο Όλβερ Χόφμαν αποχώρησαν από το έργο νωρίτερα φέτος, για να αναλάβει τον έλεγχο ο πρώην διευθυντής της ομάδας της Ferrari, Ματία Μπινότο.

naftemporiki.gr