Skip to main content

FIFA και Hawk-Eye ίδρυσαν κοινή επιχείρηση τεχνολογίας

Η αρχική εστίαση του Κέντρου Τεχνολογίας Ποδοσφαίρου θα αφορά στην αυτοματοποιημένη διαιτησία

Η FIFA και η Hawk-Eye ίδρυσαν το «Football Technology Centre», μια νέα κοινοπραξία που θα αναπτύξει νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες ποδοσφαίρου.

Οι δύο οργανισμοί συνεργάζονται για αρκετά χρόνια, με την Hawk-Eye (ανήκει στη Sony) να παρέχει ημιαυτόματη τεχνολογία οφσάιντ (SAOT) τεχνητής νοημοσύνης (AI) για αγώνες της FIFA, συμπεριλαμβανομένων των Παγκοσμίων Κυπέλλων Ανδρών και Γυναικών.

Η αρχική προτεραιότητα του νέου εγχειρήματος θα είναι η απόδοση και η διαιτησία, συγκεκριμένα δε οι αλγόριθμοι που μπορούν να ανιχνεύσουν γεγονότα εντός του αγωνιστικού χώρου.

Μια πρώιμη εστίαση θα είναι η αυτοματοποιημένη τεχνολογία οφσάιντ που θα ειδοποιεί αμέσως έναν διαιτητή στο smartwatch του με παρόμοιο τρόπο με την τεχνολογία γραμμής τέρματος (GLT).

Η SAOT χρησιμοποιεί αυτήν τη στιγμή δυνατότητες εντοπισμού αντικειμένων για να ανιχνεύσει τη θέση των άκρων των 22 παικτών και της μπάλας, ανά πάσα στιγμή.

Εάν το σύστημα εντοπίσει ότι οποιοδήποτε μέρος ενός παίκτη που παρεμβαίνει στο παιχνίδι βρίσκεται σε θέση οφσάιντ θα σταλεί μια ειδοποίηση στον VAR, ο οποίος στη συνέχεια θα επικυρώσει την απόφαση χρησιμοποιώντας μια επανάληψη βίντεο.

Εάν η απόφαση επικυρωθεί, αποστέλλεται ειδοποίηση στο ρολόι του διαιτητή με παρόμοιο τρόπο με το GLT και μια τρισδιάστατη εικονική αναπαράσταση του συμβάντος εμφανίζεται στη μεγάλη οθόνη και στην τηλεοπτική μετάδοση για τους θεατές στο σπίτι.

Η SAOT εκτιμά ότι έχει επιταχύνει τη διαδικασία έως και μισό λεπτό σε σύγκριση με το κλασικό VAR, ενώ προσφέρει επίσης μεγαλύτερη ακρίβεια και διαφάνεια.

Από την πλευρά τους, FIFA και Hawk-Eye πιστεύουν ότι με την αυτοματοποίηση αυτής της διαδικασίας, μπορούν να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο αυτά τα οφέλη.

Οι τεχνολογίες και οι αλγόριθμοι που αναπτύχθηκαν, πιθανότατα θα βρουν χρήσεις και σε άλλα πεδία.

Η τεχνολογία σκελετικής παρακολούθησης του Hawk-Eye μπορεί να χρησιμοποιηθεί, π.χ., για να προσφέρει τρισδιάστατες εικονικές αναπαραστάσεις δράσης αγώνα για μεταστρεφόμενα περιβάλλοντα, για την ενίσχυση της απόδοσης.

Τα δεδομένα που συλλέγονται μπορούν να τροφοδοτούν πλατφόρμες ανάλυσης αγώνων και οι τρισδιάστατες εικόνες να χρησιμοποιηθούν σε εφαρμογές εκπαίδευσης εικονικής πραγματικότητας (VR).

Το Hawk-Eye αποτελεί μέρος των αθλητικών επιχειρήσεων της Sony, μαζί με την εξειδικευμένη στην ψηφιακή τεχνολογία Pulselive και την εταιρεία οπτικοποίησης δεδομένων Beyond Sports.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Sony απέκτησε την τεχνολογία KiniTrax (καταγραφή κίνησης), που επιτρέπει τη λήψη εμβιομηχανικών δεδομένων από αθλητές.

naftemporiki.gr