Skip to main content

Οι Άραβες προσγειώνονται και στο ΝΒΑ: χορηγός των Νικς το Άμπου Ντάμπι

Το Άμπου Ντάμπι θα χρησιμοποιήσει την τουριστική επωνυμία «Abu Dhabi Experience» ως μέρος της ενεργοποίησης της συμφωνίας

Οι αραβικές επενδύσεις στον αθλητισμό συνεχίζονται… Το Άμπου Ντάμπι κάνει ακόμη ένα βήμα μπροστά στη σχέση του με το ΝΒΑ, υπογράφοντας μια ιστορική συμφωνία ως χορηγός της φανέλας των Νιου Γιορκ Νικς, σύμφωνα με την εξειδικευμένη ιστοσελίδα  2Playbook.

Το νέο συμβόλαιο, που σηματοδοτεί την πρώτη συμφωνία χορηγίας για ομάδα του NBA από αραβική χώρα, θα είναι πολυετές, αν και οι οικονομικές λεπτομέρειες, όπως και η διάρκειά του, δεν έγιναν γνωστά, τουλάχιστον προς το παρόν.

Η συμφωνία του Άμπου Ντάμπι με τους Νικς είναι σημαντική, αν σκεφτεί κανείς ότι μέχρι τώρα το εμιράτο είχε συμφωνίες και συμβόλαια με το πρωτάθλημα του ΝΒΑ, αλλά όχι με μία ομάδα.

Εκτός από τη χορηγία των Νικς, το Άμπου Ντάμπι δεσμεύεται επίσης να φιλοξενήσει έναν ετήσιο αγώνα προετοιμασίας του NBA, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία του στον παγκόσμιο αθλητικό κόσμο.

Άλλες αραβικές χώρες, όπως η Σαουδική Αραβία και το Κατάρ, δεν έχουν ακόμη συνάψει παρόμοιες συμφωνίες, αν και το τελευταίο έχει αποκτήσει μερίδια στη μητρική εταιρεία των Ουάσινγκτον Ουίζαρντς.

Τι προβλέπει η συμφωνία

Το Άμπου Ντάμπι θα χρησιμοποιήσει την τουριστική επωνυμία «Abu Dhabi Experience» ως μέρος της ενεργοποίησης της συμφωνίας, προωθώντας τον προορισμό μέσω καναλιών παγκόσμιας προβολής.

Ωστόσο, η συμφωνία δεν αφορά μόνο τους Νικς: η ιδιοκτήτρια εταιρεία της ομάδας, Madison Square Sports and Entertainment, υπέγραψε παράλληλο συμβόλαιο για να διαφημίσει το Abu Dhabi Experience σε όλο το χαρτοφυλάκιο ψυχαγωγίας του, το οποίο περιλαμβάνει επίσης το Sphere, ένα καινοτόμο συγκρότημα στο Λας Βέγκας.

Σε κάθε περίπτωση, οι χορηγοί φανέλας κάνουν το ΝΒΑ πλουσιότερο, με πιο ακριβοπληρωμένες τις δύο ομάδες της Νέας Υόρκης (Νικς, Νιού Τζέρσεϊ Νετς), που λαμβάνουν από 30 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με την GlobalData, ο συνολικός τζίρος είναι περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με τον Τζαμάλ Λεζάν, διευθύνοντα σύμβουλο λειτουργίας του Madison Square Garden, «αυτές οι συμφωνίες είναι πολύ σημαντικές κι επικεντρώνονται στη διαφήμιση πολλαπλών καναλιών, τόσο για το Madison  Square  Garden όσο και για το Άμπου Ντάμπι».

Από την πλευρά του, ο Μοχάμεντ Χαλίφα Αλ Μουμπάρακ, πρόεδρος του Τμήματος Πολιτισμού και Τουρισμού του Άμπου Ντάμπι, υπογράμμισε:

«Η συμφωνία μας με τους Νικς και την MSG είναι σύμφωνη με το όραμά μας να προωθήσουμε το Άμπου Ντάμπι παγκοσμίως ως μέρος της τουριστικής στρατηγικής μας για το 2030».

naftemporiki.gr