Skip to main content

Γιατί η ΔΟΕ χάνει τους κύριους χορηγούς της;

REUTERS/Denis Balibouse/File Photo

Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή είδε να την εγκαταλείπουν σε σύντομο χρονικό διάστημα τρεις κορυφαίες ιαπωνικές εταιρείες

Η ιαπωνική εταιρεία Bridgestone ανακοίνωσε την Τρίτη ότι δεν θα ανανεώσει τη συμφωνία χορηγίας της για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες, που λήγει φέτος, ενώ ήταν ήδη γνωστό ότι δεν θα επεκτείνονταν ούτε οι χορηγίες της Toyota Motors και της Panasonic Holdings με την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ).

Η Bridgestone τόνισε ότι εξακολουθεί να πιστεύει στο όραμα της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής για την οικοδόμηση ενός καλύτερου κόσμου μέσω του αθλητισμού, αλλά δεν θέλει να επεκτείνει το συμβόλαιό της.

Η πανίσχυρη Panasonic ανακοίνωσε πρόσφατα, σχεδόν ταυτόχρονα με την Toyota, την αποχώρησή της από την Ολυμπιακή επένδυση, επικαλούμενη «διαχειριστικές εκτιμήσεις».

Η Panasonic ήταν χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων από το 1987 κι επέκτεινε την υποστήριξή της και στους Παραολυμπιακούς Αγώνες το 2014. Ωστόσο, αποφάσισε να μην ανανεώσει το συμβόλαιό της, το οποίο λήγει τον Δεκέμβριο.

Η Bridgestone είναι συνεργάτης των Ολυμπιακών Αγώνων από το 2014. Έτσι, η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή θα μείνει χωρίς τρεις κύριους χορηγούς, όλοι από την Ιαπωνία.

Η Toyota ανακοίνωσε δημόσια τη δυσαρέσκειά της για τον τρόπο με τον οποίο η ΔΟΕ διανέμει τα κεφάλαια χορηγιών, δηλώνοντας ότι τα χρήματα δεν χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά για την υποστήριξη αθλητών και την προώθηση του Αθλητισμού.

Ως αποτέλεσμα, αποφάσισε να τερματίσει τη σχεδόν δεκαετή χορηγία της προς τους Ολυμπιακούς Αγώνες, επικαλούμενη τον ολοένα και πιο πολιτικό χαρακτήρα της διοργάνωσης και την πεποίθηση της εταιρείας ότι οι αθλητές έχουν παραγκωνιστεί.

Ο Ακίο Τογιότα, πρόεδρος της εταιρείας, εξέφρασε προφανή δυσαρέσκεια για την κατεύθυνση προς την οποία εξελίχθηκαν οι Αγώνες:

«Η Toyota ήταν δυσαρεστημένη με το πώς η ΔΟΕ χρησιμοποίησε τα χρήματα της χορηγίας. Δεν κατανεμήθηκαν αποτελεσματικά για την υποστήριξη αθλητών ή την προώθηση του αθλητισμού. Εδώ και λίγο καιρό, αναρωτιόμουν αν η διοργάνωση βάζει πραγματικά τους αθλητές πρώτα».

Η Bridgestone από την πλευρά της δεν προέβη σε παρόμοιες δηλώσεις, ακριβώς το αντίθετο. Η εταιρεία ανακοίνωσε αναδιανομή και αλλαγή στρατηγικής για τη μάρκα, η οποία θέλει να επικεντρωθεί περισσότερο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Το τμήμα επικοινωνίας του κατασκευαστή ελαστικών συνέταξε μια δήλωση που δεν ήθελε να αφήσει πίσω μια κλειστή πόρτα, αλλά σε κάθε περίπτωση η απουσία τριών μεγάλων χορηγών από την Ιαπωνία θα επιφέρει αναστάτωση στα κεντρικά γραφεία της ΔΟΕ, στη Λωζάνη.

naftemporiki.gr